Üzgünüm. Bu sene E3 yok. Ve bir daha da olmayabilir. ESA'nın gösterdiği covid mazereti birçokları için "mazeret bulmak için bulmak" olarak adlandırıldı ve bu seneyle beraber son üç senede ikinci E3'ün iptal olmasıyla show'un geri gelse bile ne kadar gücünde olacağı belirsiz. Ben yine de seneye gelir gözüyle bakmak istediğim için geleneği devam ettiriyorum. Evet buruk ve "hayali" bir tahmin yazısı olacak ama olsundu. Belki geri döner ha eski gözümüzün çiçeği :( (Edit: E3, 20223'te yüz yüze bir etkinlik olarak geri dönecekmiş.)
E3 olmamasına rağmen halen sunum yapacağını açıklayanlar var, bunlar Summer Fest, Microsoft ve THQ Nordic şimdilik. Microsoft ve Summer Fest aşina olduğumuz günlerde yayınlanacak, en azından bi heyecan oluşturuyorlar. Gerçi Summer Fest'in %80'i boş oluyor :) Ben Sony'nin ve bir ihtimal EA'nin de sunum ya da sunumcuklar yapacağını düşünüyorum. Ama tabii bu belki ağustosta, belki de ekimde olur. İşte E3 olsa da geleceğimiz nokta bu zaten. Dağınık ama bir şekilde bir şeyler öğrendiğimiz dönem. Neyse here we go again.
EA
Tabii ki geleneği bozmayıp EA'den başlıyoruz. Kendini bu aralar satmaya çalışmakla uğraşan, benim adını hatırladıkça dertlendiğim şirket (Ne kadar da ekşi entry'si oldu). İstikrarlı hayal kırıklığı yaşatmayı başarsa da istikrarlı da ümit bağlamayı başarıyor bu bir garip firma. Elimizde aynı geçen sene olduğu gibi oldukça iyi bir kadro var aslında: Dead Space Remake, Star Wars: Survivor, yeni Mass Effect, yeni Dragon Age, KOTOR remake, Criterion'dan NFS oyunu. Bayağı iyi gerçekten. Ama EA ne yapacak? Bir tanesini sunum öncesinden gösterecek, konferansa dört oyun saklayacak, uzun uzun onları anlatıp elimizi boş gönderecek. Geçen sene aynen böyle yaptılar çünkü.
Allah bilir kaç senedir Bioware oyun geliştiriyor ama sadece konsept fotoğraflar görüyoruz (Edit: Annemin tabiriyle dayak istiyorlarmış sanırım, bu sene içerisinde daha fazla Dragon Age haberi görecekmişiz). Dead Space Remake için de zaten oynanış videosu ve hatta development videoları da yayınlandı, ki bu durumu fazlasıyla takdir ediyorum. Neyse işte bu yüzden göreceğimiz oyunları NFS, Codemasters'tan bir şeyler, Apex'e yeni ıvır zıvır ve belki sürpriz IP tanıtım videosu olarak görüyorum. Beklentiyi böyle tuttum EA. Sen zaten her türlü hayal kırıklığı yaşattığın için sorun yok :)
Microsoft & Bethesda
Dünyaları satın alan Microsoft, haliyle açık ara en iyi konferans olmaya aday. Neler yok ki içinde, üstelik bu konferans Activision & Blizzard oyunları dahil olmadan bile geçebilir. Ona rağmen oldukça dolu bir konferans göreceğiz. O zaman önce ertelenenlerden başlayalım. Tabii ki Starfield, Allahım görelim artık bunu, yıldım gayri konsept fotoğraflardan. Todd pls. Gerçekten de
tell me lies, tell me sweet little lies. Onun dışında savaş kurbanı Stalker 2'den fragman görürüz. Zaten gameplay görmüştük, keşke bu sene oynayabilseydik. Aynı şekilde Replaced'i de sayabiliriz. Redfall ise biraz daha farklı. Ben gameplay göreceğimizi pek sanmıyorum Arkane daha yeni Deathloop'u çıkarmışken ama you never know.
Buradan adını bildiğimiz yapımlara dönersek, Hellblade 2, Scorn, Forza Motorsport, Somerville büyük ihtimal içerik göreceğimiz oyunlar olacak. Ah bir de keşke Hellblade 2 çıkış tarihi bu sene olsa. Contraband, Fable, Indiana Jones, The Outer Worlds 2, Avowed ise pek görme ihtimali vermediğim oyunlar. Indiana Jones'u aşırı merak etsem de geçen sene daha çok vakit olduğu söylendiği için ümidimi daha büyük oynayarak Wolfi 3'e saklıyorum.
Bunların dışında Inexile uzun süredir sessiz, belki bir şeyler patlatırlar. Çok küçük bir ihtimal id Software bir şeyler duyurabilir. Ori'nin yapımcısı Moon Studios'un gizli kapaklı yaptığı açık dünya hack'n'slash'i de bekliyorum açıkçası.
Tabii ki yine çok hoş yeni indie'ler de radarımıza girecektir. Bununla beraber Microsoft belki EA ya da Ubisoft'la anlaşıp onların bir oyununu da tanıtabilir ama keşke yapmasa. Artık yeterince katalogları var.
Sony, ara ara küçük State of Play'leri normalleştirdiyse de geçen sene eylülde büyük bir konferans patlatmıştı. Bu yüzden bu sene de neden olmasın diyerek sanki her şey orada duyurulacakmış gibi konuşmaya başlıyorum. Ha buna ben de inanmıyorum; sanki Final Fantasy XVI önden gösterilecek.
Evet FF XVI'nın artık cilalama fazında olduğunu oyunun yönetmeninden duymuştuk. Bu yüzden oyunun kendisini görmemiz çok çok yakın artık. Hatta bu sene çıkış bile yaparsa şaşırmam. Bunun dışında tabii ki tüm gözler God of War Ragnarok'ta. Çıkış tarihine 2022 deseler de hala inanmıyorum açıkçası, ama bir fragman ve belki de oynanış göreceğimizden emin gibiyim.
Insomniac Games geçen sene iki oyun duyursa da bu sene pas geçeceğini düşünüyorum. Çünkü gösterecek materyal için erken sanki. Küçük bir ihtimal Spider Man 2 ama çok küçük. Last of Us Remake'den bir şeyler görme şansımız var ama. Keza Stray de öyle.
Bildiğimiz isimlerin yanı sıra Sony defalarca kez çok fazla oyun geliştirdiklerini ve yarısının yeni IP olduğunu söylüyor. Belirli bir kısmı da live service oyunu. Bu yüzden bu taraftan da, özellikle live service tarafından da bir şeyler beklemek gerek. Tabii bunlar çok büyük ihtimal yeni isimler olacak. Ama (eğer yaparsa) Sony bizi üzecek bir sunum yapmaz.
Summer Fest
Bu sene geleneği bozuyorum ve Ubisoft'un yerine Summer Fest'i ekliyorum. Ubisoft her sene berbat bir şirket haline geliyorken, Cef Kiyli tırnaklarını kazıya kazıya buraya kadar gelmişken neden değiştirmeyeyim ki? Ama tabii Summer Fest'ten beklentiyi çok düşük tutmak gerekiyor. Her ne kadar bahsedeceğim firmalar Summer Fest partneri olsalar da.
Deep Silver, haliyle Saints Row'a hazırlık yapıyor. Çıkışa bu kadar az kalmışken kesin bir fragman görürüz buradan. Warner Bros da haliyle Gotham Knights'a öncelik vermiş durumda. Oynanış falan da yayınlandı ama ben yine de bir şeyler göreceğimizi düşünüyorum. Justice League ve Hogwarts Legacy ise sanki pas geçilecek. Hadi bakalım kumar oynadım.
Bunların dışında belki Elden Ring DLC'si duyurulur ama ben ihtimal vermiyorum. 2K'den bir şeyler görme olasılığımız var. Marvel's Midnights? Pek olası. Bioshock? Hiç olası değil :) Ama belki Bioshock RTX Remaster duyurusu gelebilir. Cef Kiyli yine şapkadan tavşan çıkararak bizi şaşırtacak gibi de hissediyorum. Artık saçma anime oyunlarıyla mı olur, yoksa AAA Square Enix oyunu falan mı olur bilemem.
Geldik "others" sekmesine. Açıkçası bu tarafta Ubisoft tahminleri hariç ne yazacağım bilemedim. Yani yine hain Ubisoft bi başlık altında toplanmış gibi oldu dammit. Neyse, çok da bir şey yok zaten. Skull & Bones'un sızdırılan videosundan gördük ki gösterilecek bir şeyler var ortada. Onun dışında bir ihtimal Avatar ile ilgili "Bakın biz hala geliştiriyoruz ha" videosu görebiliriz, aynı şekilde Massive'in yaptığı Star Wars da olabilir. Bunun da dışında başka bir şey göremiyorum açıkçası (Ha Mario & Rabbids 2 de varr). Ama NİHAYET Far Cry ve Assassin's Creed demediğim bir tahmin yapabildim. ( Dedi ve küt diye Assassin's Creed Infinity gösterildi :( )
Açıkçası bu yazıyı yazana kadar hiç heyecanlanmamıştım. Bu yazı biraz var olan oyunları hatırlattı da içimi azıcık kıpırdattı. Ancak yine de geçtiğimiz senelerdeki heyecanların yanında devde kulak kalır. Hayırlısı (A classical Turkish ending).