- The Witcher 3
- Uncharted Serisi
- The Last of Us
- DOOM
- God of War
- Journey
- Red Dead Redemption 2
Her birinin birbirinden iyi olduğu bir liste bu. Bu dönemde oynadığım her oyun "En İyi" listeme giriyor, hepsinden büyük keyif alıyordum. Sonra ne oldu tabii ki, her güzel şeyin sonu olduğu gibi bu güzelim yapımların da sonuna geldik ve elimde "Abi çok iyi ya" dedirtecek bir şey kalmadı. Ben de ortada kaldım ve "Nocebo Etkisi" denilen şeyle karşılaştım, yani Placebo Etkisi'nin tam tersi olan "güzel olan bir şeyin bile güzel gelmemesi" durumuyla.
Bu arada dipnot düşmek isterim, bu kelimeyi yazı öncesi bilmiyordum ama tıpta en ufacık duruma bile isim konulduğundan küçük bir araştırma istediğim kelimeyi bulmaya yetti, teşekkürler modern tıp!
Ben tabii o zamanlar Nocebo mosebo bilmediğimden incelemesini yaptığım Katana Zero'ya giriştim aşırı olumlu yorumlar sonucunda. Her şey güzel falan ama bir türlü keyif alamıyorum, sadece oldukça akıcı olduğunu idrak edebiliyorum. Neyse oyun bitti, incelemesini yayınladık. Ben o vakitten bu yana hangi oyunu görsem ilgimi çekmiyor, olumsuz bir yanını görüp "Şimdi buna mı katlanacağım" diye hayıflanıyorum. Arada bazı yapımlara giriyorum ama çok geçmeden çıkıyorum. Bu Nocebo Etkisi fazla etkiledi galiba beni.
Ama tabii suçu da ona atmamak gerekebilir. Çünkü film konusunda da uzun süredir keyif alamadığım gerçeği var. Bunun üzerinde çok fazla durmamıştım çünkü gördüğüm kadarıyla bu durumdan muzdarip başka insanlar da var, sektör artık yenilikçi değil sanırım. Ya da Nocebo Etkisi, kim bilir? Belki de yaşlanıyorsundur ha Mert, artık pazar akşamlarının eğlencesi futboldur ha Mert, göbek büyütmenin zamanı gelmedi mi Mert? Ne zaman Tv8 eşliğinde kanepede sızmayı arzulayacaksın Mert?.... Mert? Nereye gitti bu?