27 Temmuz 2018 Cuma

Her Şeyi Tersine Çevirebilmek

   Bundan yaklaşık iki sene önce, No Man's Sky'ın piyasaya çıkışından bir ay sonrasında oyunun aslında iyi olduğu, Hello Games'in beklentileri oldukça yükselttiğini ve bu beklentileri karşılayamadığı için büyük bir başarısızlık hikayesinin ortaya çıktığını dile getirmiştim. Şu anda tekrar düşünüyorum da bu yaklaşımım tamamıyla yanlış. Oyunun en büyük sorunu söz verilen içeriğin oyunda yer alamamasından geliyor. Bu öyle bir sorundu ki Hello Games'e yanlış ürün tanıtımından dava bile açılmıştı oyunun çıktığı zamanlar.
     Ancak o günlerde savunduğum "Hello Games ayağını yorganına göre uzatsa" lafını şu son birkaç güne kadar hala savunuyordum. Ama Hello Games hiç beklediğimiz bir şeyi yapmadı, oyunu güncellemeye devam etti. Tam 2 sene boyunca oyuna yeni içerik eklemeye sürdürdü Sean Murray'in ekibi. İşte o yeni içerik güncellemelerinin en büyüğü NEXT üç gün önce her platform için aktif oldu. Sonuç? Steam'de son bir ay içerisindeki olumlu inceleme sayısı %84'leri buldu. Oyunun toplam inceleme yüzdesinin zamanında 30'larda gezdiğini düşünürsek Hello Games sonunda vaat ettiğini vermişti. Vaat edileni alan oyuncular da oyunu tekrardan oynamaya başladı. Bu incelemeyi yazarken No Man's Sky'ı Steam'de aynı anda 68 bin kişi oynuyordu.
 
    Oyun videolardan da kolayca anlayacağınız üzere gerçekten toparlanmış. Her gezegendeki ayrı güzellikteki manzaralardan tutun da geminizle denizin altına bile dalabilmeniz falan oyunun sağlamlığını gösteriyor. İki sene sonra olsa bile No Man's Sky'ı hayal edilen halde görebilmek güzel oldu.

    Asıl değinmek istediğim nokta da bu: Bu kadar çok hakaretten, kötü yaftadan sonra resmen damgalanan Sean Murray ve Hello Games, iki sene boyunca ısrarla oyunu düzeltmeye devam etti. Son üç güne kadar da hala ben dahil oyundan bir bok olmayacağını düşünüyordu büyük kesim. Neyin uğraşıydı bu deyip durdum ben mesela. NEXT'ten sonra düşüncelerimden utandım, Sean Murray'e büyük saygı duymaya başladım. Zaten oyun ilk piyasaya çıkmadan patlayacağını düşündüğüm oyun büyük facia yaşayınca çok dalga geçmiştim kendisiyle. Sonuçta boş konuşan elemanlardan biriydi gözümde. Ama işin arka planını bilmeden konuşmak büyük aptallık, her durumu düşünerek konuşmak gerek bu dünyada. Hello Games'in oyunu erken çıkarmalarını sebebi paralarının bitmesiymiş. Oyun çıktıktan sonraki gelirleri yine oyuna yatırarak bir nevi Erken Erişim misali çalıştı şirket. Zaten Sean Murray de diyor "Biz her zaman oyun çıktıktan sonra da oyunumuzu geliştirmek istiyorduk" diye. İnsan sormuyor değil "Neden Erken Erişim'de çıkarmadın?" diye. İş işten geçti artık.
   Bu kadar büyük hakaretlere ve baskıya rağmen şirketin batması pahasına oyunlarını geliştirmeye, kafalarındaki hale getirmeye çalışan Hello Games'i çok takdir ettim. Büyük risk de başarılı olmuşa benziyor, nitekim oyun Çok Satanlar'da boy gösteriyor. Ancak ekibin para kazanmasından daha önemli bir şey varsa o da oyuncuların tekrar güvenini kazanabilmek.