2 Nisan 2020 Perşembe

"Güzeldi Lan"

     Geçenlerde Ogz ile fazla vakit harcadığımız oyunlar hakkında konuştuk. Kendisi WoW'a başlamak istiyordu ve WoW'un çok fazla insanda gördüğümüz bağımlı yapan bir tarafı olduğundan konu buna değip değmeyeceğine geldi. Sonuçta iş yüzlerce saate varabilirdi teorik olarak. Pişman olunulacak mıydı?
     Geçmiş tecrübelere baktık. O Path of Exile'daki harcadığı saatlere hiç pişman değilken LoL'deki saatler için pişmandı. Sonra arkadaşlarımı düşündüm. Genel olarak çevremdekilerin LoL'den pişman oldukları anladım lol.  Ama kimilerinde bazı oyunlar için biriktirdikleri güzel anıları da hatırladım. Tekrar düşününce "Güzeldi lan" diyebileceğin türden anılar belli ki.
   
     Sonra iş kendime geldi tabii. Benim dostlarım gibi bırakın 1000+ saati, 300 saati bile geçirmişliğim yok herhangi bir oyunda. En uzun süre deneyimlediğim oyunlar tahmini olarak 200 saat civarı. Tahmini diyorum çünkü bu oyunları hep ilköğretim ve lisede tükettim (hazırlığı da katabiliriz) ve korsandı tabii ki. Doğal olarak elimizde sadece net olmayan miktarlar var. Olsun, bu yazı için fazlasıyla yeterli.
     İşin ilginç yanı bu oyunların (sanırım) hepsi spor oyunları ve multiplayer da değil. Akla gelebilecek her türlü spor oyunu elimden geçti. 2011'de Konya'da Amerikan Futbolu oyunu bulup oynardım seviye bu anlamanız için. Madden'lar, NHL'ler, Top Spin'ler, NBA Live'lar ve tabii ki FIFA'lar PES'ler. Üh düşündüğümden çok çıktı. Hala da aklıma geliyor. F1 2002'ler Football Manager'lar.. Dur beyinim yeter anladık, seviyormuşum spor oyunlarını. (Eyvah aklıma hipnoz olmuşçasına olimpiyatları izlediğim aklıma geldi, bir an önce yazıyı bitirmeliyim. Allah'ım ben neden uzun atlama izliyordum, curling izliyordum)
     İçlerinden en çok FIFA  ve NBA Live serisini oynadığımı hatırlıyorum. Ve ben de o anı biriktiren arkadaşların hatırladıkları gibi güzel şeyler hatırlıyorum bu oyunlar hakkında. Evet, bommmboşş oyunlar bunlar. Aynı şeyleri defalarca kez yapıp duruyoruz. Hani MMO'lar gibi quest'tir, hikayedir de yok. Bomboş. Ama hatırladığım şeyler hep güzel olanlar. Ve bu normal bir "güzel" de değil. Hani böyle içten söylersin ya "Güzeldi lan" diye, hissedersin o anki huzuru mutluluğu vs. Hah işte o seviyeden bir güzellik. Bu duyguyu FIFA'dan alabilmek çok garibime gidiyor. FIFA lan bu sonuçta, tamamen ticari amaçla var olan bir ürün.

   Bahsettiğim bu "Güzeldin lan'lar" sadece video oyunları için de geçerli değil. Dijital veya fiziksel başka tarz entertainment içerikleri de olabilir, yeter ki boş olsun :)

    Bu konuyu gündemimde yer etmemin sebebi aslında son yıllarda hiç bu tarz "Güzeldi lan" anıları yaşamadığımı fark etmemden geliyor. Özellikle eski fotoğraflarda o dönemlerde hissettiklerimi çok net hatırlıyorum ve son dönemlerde bunlar en fazla "Güzel olacak gibiymiş lan" olabiliyor sadece. Bu da bana şu anda yaptıklarımın manevi doğruluğunu sorgulatıyor doğal olarak. Acaba bomboş olarak gözüken şeyler gözüktüğünün aksine dolu mu? Bu göreceli bir kavram ve ben bunun cevabını bilmiyorum. Ama elbet tamamen boş şeyler değilmiş onu idrak edebildim. Bir insan bazen geçmişinde sadece "Güzeldi lan'ları" arıyor ve bulamazsa kayıp yıllar oluyor onun için. Değişkenlik gösteren bir durum. Ya da belki de ben kendime harcayacağım vakit için mazeret arıyorumdur ha? ama hayır Ogz, WoW oynamayacağım lol.


BONUS:  Yazı düşündüğümden çok daha güzel olduğu için kendimden bir adet "Güzeldi lan" fotoğrafı ekleyeyim istedim buraya. Açıkçası çekinerek paylaşıyorum ama whatever. (Tahmini sene: 2009, Oyun: PES 6)