4 Kasım 2023 Cumartesi

Yine Ne Düşündün Mert

    Yaklaşık 9 sene önce blog'umu açtığımda anlamsız bir "her şey aynı kalacak" muhafazakarlığına bürünmüştüm ve gerçekten de uzun bir süre tasarımda herhangi bir değişiklik yapmadım. Blog adı ise bugüne kadar hep aynı kaldı. Tabii yıllar ilerledikçe, artık daha farklı düşündükçe bu tutucu tavrımdan uzaklaşır oldum. Özellikle dijital dünyanın bu kadar hızlı değiştiği yıllarda koruyucu yaklaşmak bayağı anlamsız. Ha bunu, blog'u birileri okusun, trafik artsın falan diye yapmak istemiyorum ama ömrümün üçte birinde yer alan bir şey, benimle beraber yolculuk yapar gibi olduğu için gereklilik haline geldi artık. Bu sebeple geçen sene web versiyonunun tasarımını tamamen değiştirdim.
    Site tasarımını değiştirirken malum gerçeği yeniden fark ettim ki blogspot altyapısı da yıllara yenik düşmüş. Ciddi ciddi CSS kodlarını elle değiştirmek zorunda kaldım. Aslında temelli burayı terk etmek lazım ama o kadar radikalliği kaldıracak cesaretim ve enerjim yok. Zaten gerek de yok. Google, burayı mezarlığına ekleyene kadar kanımız blog ve spot akacak vesselam.

   Aslında bu değişim hissi doğal olarak yaşandı. Bunu ilk ve son yazılarımı karşılaştırınca çok net bir şekilde anlayabiliyorum. E 9 sene, elbet büyüyecek, daha farklı düşüneceğiz, beraberinde daha farklı bir yazım da ortaya çıkacak. Ama bu doğal değişimin yanında yazılarda konu edindiğim şeyler de değişti. Eskiden "Burası Bir Hobi Alanı" adının da dediği gibi sadece yazmak istediğim konuları yazıyordum. Şimdi bu, daha çok, üzerine düşündüğüm ve bir yerlerde konuşulduğunu görmediğim konulara evrildi. Yine çoğunluk oyunlar üzerine olsa da eskisinden daha fazla Mert ve sosyolojik? felsefik? konular yer alıyor ve bunun daha da artacağını düşünüyorum. Neticede çok farklı konular üzerinde düşünüyorum/araştırıyorum ve elbet paylaşma ihtiyacı hissediyorum. 
   İşte bu sebeple artık Burası Bir Hobi Alanı adını emekli edip yeni ada geçiyorum: Yine Ne Düşündün Mert. Bu noktada aklımda bir isim daha vardı: Gene Ne Düşündün Mert. Sadece bir kelime farkı var ama ikinci ad daha alaylı ve umursamaz hissettiriyor. Üniversite zamanımdaki yazımıma benzediği için aslında önceki yazılarımla uyumlu ama madem değişiklik diyoruz, geriye bakmak anlamsız olur. Ayrıca ilk ad da zaten her zamanki samimi Mert'i yansıtıyor bence. 

   Ha evet, Mert samimiyeti kaybolmayacak. Beni ben yapan şey zaten bu. Her ne kadar yıllar ilerledikçe, sorumluluklar ve ciddileşmem gereken saat sayısı artsa da "eğlenceli" tarafımı değiştirmek gibi bir niyetim yok. Sadece yeri ve zamanını bilmek gerekiyor.

   Birkaç ay daha bekleyip Burası Bir Hobi Alanı'nın ömrünü 10 seneye uzatsam mı diye de düşünmedim değil ama 120 ayın yanında birkaç ayı ihmal etsek de bir şey kaybetmeyiz :) Merhaba yeni 10 yıl (ve birkaç ay). Yine ne garip şeyler düşünüyorsun Mert ya!