Bir şeyler karalayasım var (klavyede yazmak benim için karalamaya eşit) ama kafamda net bir şey yok; o yüzden doğaçlama yeteneğimin seviyesini ölçmüş olacağım bir yazıya girişeyim bakayım.
Yazın okulun zorunlu kılmadığı stajı yapmayı çok istiyorum, özellikle de bir oyun firmasında. Türkiye'mizde sayısı çok az olan bu firmalara girebilmek için de bir şeyler yapmak gerekiyor. Ben de uzun zamandır bilgisayarımda yüklü olan ve bütün dönem "ara tatilde başlarım" dediğim oyun motoru olan Game Maker: Studio'ya daldım. Çok kolay arayüzü, kısa zamanda bir şeyler yaptığı görme duygusu ve Gunpoint gibi çok satan bir oyunun motoru olması beni bu motoru ilk oyun motorum olarak seçmemi sağladı. Şimdilik karakterim sadece mavi nokta şeklinde ateş atabiliyor; ancak ileride beni bekleyen harita tasarımı çok büyük sorunlar olduğunun farkındayım, ama bugün bunları konuşmak istemiyorum.
Gunpoint oyunun başarılı kılan etmenlerden biri sürpriz şeyler olabilmesiydi. Bir indie oyunundan oyuncular ne bekler ki demi? Genelde rogue-like, survival ya da sandbox oyunlarının başarılı olduğu bu alanda senaryo based bir oyunun ne kadar başarılı olması beklenir?
Indieler gerçekten ilginç bir dünya. Gabe Newell Simulator bile Greenlight'tan geçip para kazanabiliyor. Öte yandan indie demeye bin şahit istediğim Ori and The Blind Forest da aynı kategori altında bulunuyor. Tabi satışları ve inceleme puanları siyah ile beyaz ancak beni her zaman teşvik edici olan ve söylemeye çalıştığım nokta orijinal bir fikrin oldukça bir ilerleme görebileceğindir. Goat Simulatör'ün bir milyondan fazla satması, bu oyunun simülatör türü diye bir tür oluşturmasıdır da ondan. Keçiyi yönetiyoruz ve hiçbir amacımız yok ama yapımcılar gözlerinde $ amblemini gördüler bile. Orijinal fikir bulmak lazım azizim...