Yeni bir seneye girmişken yoğun geçen bir senenin iç muhasebesini bloga yazmak istedim. Sonuçta burası benim için bir nevi backlog ve eski yazıları görüp nelerin değiştiğine tanık olmak ilginç olabiliyor. Üstelik 2021 yazmaya değer içeriğe de sahip gibi.
Bu sene en çok enerji harcadığım yer kendi alanımdı. Kendimi geliştirmek için uçtan uca Giraffe's Neck'i yaptım ve uzunca bir süre de erişilebilirdi. Ancak güvenilir veri bulamamanın ve vasat UI design sebebiyle başarısız bir proje oldu.
Ardından sertifika sınavı için hummalı bir çalışmaya giriştim. Sertifika için bu çalışmanın hiç yeterli olmayacağına anladım ve bu da başarısızlıkla sonuçlandı.
Bu çalışmaların ardından global şirketler için yeterli olup olmayacağımı test etmek istedim ve şu ana kadar yeterli olmadığımı anladım.
Bir derneğin ihtiyacını karşılayacak mobil uygulamanın bir kısmında yardımcı oldum. Henüz markette yok ama süreç fena gitmiyor. Umarım faydalı bir çıktı olur da boşa uğraşmamış oluruz.
Çok sevdiğim eski çalışma arkadaşlarımdan birini covid yüzünden kaybettim.
Çok sevdiğim yurt arkadaşımı ise bireysel çalışmasında yardım edip onun iş bulmasını sağladım. Tabii o gayret etmeseydi asla olmazdı.
Canım Oyungezer'e bu sene 15 içerik çıkarmışım. Keşke en az 30 olsaydı ama içerikler normal haber yazılarından olmadığı için hazırlaması zaman alıyor ve sürekli yapmak yorucu oluyor maalesef.
YouTube'a 7 video yüklemişim. Bu çok ilginç çünkü her bir video için harcadığım onca emeği düşününce iki ayda bir video ortalaması bayağı iyi. Sanırım canımın istediği vakit yapmak üretkenliği arttırdı. İronik.
Canım bloguma 5 yazı yazdım. Blogumun yeri bende çok ayrı, her zaman olabildiğince samimi ve sonradan okuduğumda içimin ısınacağı yazılar yazmak istiyorum. Bu yüzden gerçekten içime sinen konu ve anı kovalamam gerekiyor, ki bu son iki senede çok mümkün olamadı. Yine de (tam memnun olmasam da) birkaç şey karaladım. Keşke bu yazı gibi ciddi, soğuk yazılar olmasa ama it is what it is...
2021'de kitap okuma hızım neredeyse yarıya düştü. Özellikle code development ciddi zaman ve enerji alıyor. Üstelik uygun ortam ve mental düzensizliğim de ciddi engel oluyor. Bu durum bu sene için de çok değişecek gibi değil, bu yüzden beklentileri düşük tutuyorum. Beklentimin biraz yüksek olduğu bir konu varsa da o da adam akıllı bir developer olmak. Bu sene sağlam çıktı yakalamam şart. Biliyorum, bu, klasik stres/dene/başarısızlık/stres döngüsüne sokuyor ama ben uzun zamandır mutlu olmayı hedeflemiyorum. Hayata tutunabilmek için bir araç/amaç arıyorum ve nerd olmak içlerinde ışık gördüğüm tek şey. Neyse çok da bir önemi yok zaten...