25 Mayıs 2019 Cumartesi

4. Geleneksel E3 Tahminleri

     Geleneksel mi geleneksel olan E3 tahminleri yazı serimizin 2019 versiyonunda kaybetmeyi en az istediğim firma olan Sony bu sene fuara katılmayacağını açıkladı. Tam da daha bi merakla bekliyorken Sony'nin PlayStation 5 öncesi sessizliğe geçmesi artık neredeyse tüm odağının yeni nesil konsol üzerine olduğunu gösteriyor. Umarız bu durum sadece bu seneye özgü bir şeydir de yine o güzel heyecanı yaşatırlar bize. (Lütfen :( )

    EA de Sony gibi konferans yapmayacağını duyurdu, ama fuarda yer alacak. Her sene neden konferans yaptıklarını defalarca kez dile getirirdim. Sonunda EA de mantıklı bir hareket yaparak sadece oyunlarını göstermeye karar vermiş. Bu durum için de EA'ye teşekkürler :)
   EA konferans yapmıyor ama yine tonla oyuna sahip. Malum zaten her sene çıkan FIFA, NHL, Madden NFL ve NBA serileri var, onun haricinde Battlefield V, Anthem, Sims 4, Apex Legends ve Star Wars: Jedi Fallen Order da röportajlarda yer alacak oyunlar arasında. EA tarafındaki tek beklentim Star Wars için oynanış videosu. Her sene duyurdukları yeni bir indie yapımı bile beklemiyorum bu sene. Artık daha ne yapayım EA senin için? Bi zahmet mutlu et lan bizi. Hah bir de olası bir yeni Plants vs Zombies de görürsek şaşırmam ama bu da zor gibi. Görüldüğü gibi EA'nin default listesi bile bir konferans yapmaya yetiyor aslında ama almayalım sağ ol.


      Microsoft

  Bu sene tartışmasız, açık ara en çok beklediğim konferans Microsoft. Çünkü neden? Çünkü Cyberpunk 2077, e haliyle Cyberpunk 2077, tabii ki de Cyberpunk 2077, pek tabii ki Cyberpunk 2077. Daha ne olacaktı? Adamlar bas bas en büyük gösterilerinin olacağını söylerken, çıkış tarihinin açıklanacağını söylerken başka ne olacaktı? Sony de yokken Ubisoft mu olacaktı? Of course not! Cyberpunk tabii ki en çok beklediğimiz oyun E3 içerisinde.
    Sadece Cyberpunk'la da bitmiyor Microsoft. Geçen sene gösterdikleri bir çuval oyunun mahsulünü bu sene de yiyecekler. Dying Light 2 onlardan biri. Geçen sene sadece oyunun nasıl olacağını anlatıp gitmişti Techland, bu sene biraz daha fazlasını ve hatta çıkış tarihini görebiliriz.
    Microsoft'un kendi bünyesindeki oyunlar da bu sene fazlasıyla süre alacaktır. Uzun süredir sadece adı hakkında hiçbir şey bilmediğimiz Halo: Infinite'in bu sene podyumda olacağını düşüyorum. Keza geçen sene sadece fragmanı gösterilen Gears 5 de oynanış videosuyla gelecektir. Artık normalleşen senelik Forza oyunumuz da araya sıkıştırılacaktır. Microsoft'un geçen sene satın aldığı firmalar da kesinlikle yer alacaktır. Bunlardan en öne çıkanı, benim de merakla beklediğim Obsidian malı Outer Worlds. Çıkışına çok az kalmışken elbet reklamı yapılacaktır. Obsidian haricinde Ninja Theory de bir şey gösterebilir. Keza Playground Games'in birkaç sene önce duyurduğu RPG oyun hakkında bir şeyler görebiliriz. Oyuncuların "Gelsin lan artık" dediği Fable ve Age of Empires 4'ü de görebiliriz ama ben pek ihtimal vermiyorum (Edit: Sızıntılara göre Fable 4 geliyor gibi). Ama benim "Gelsin lan artık" dediğim Ori haddinden fazla süredir gözükmüyor, artık bu sene bir çıkış tarihi patlatın lütfen, teşekkürler.
    Bunların haricinde de elbette yeni IP'ler göreceğiz. Ben bunlardan birinin kesinlikle Rocksteady oyunu olacağını düşünüyorum. Uzun süredir sessizler ve son birkaç ayda bir hareketlenme var. Bunlar hep E3 duyurusu hazırlıkları işte. Rocksteady'nin yeni oyununun bir süper kahraman oyunu olacağını tahmin ediliyor ama hiçbir dayanak yok. Firma gerçekten çok iyi saklamayı başardı yeni oyunlarını. Madem bu yazı "tahmin" yazısı, ben de oyumu Superman Video Game'e veriyorum, hadi bakalım.

Edit: Yeni nesille ilgili yorumu unutmuşum: Hiçbir sızıntı, dedikodu ve muhabbet dönmediği için sadece ufak bir "Biz de yeni nesile çalışıyoruz ha" duyurusu gelir, birkaç tane de özellik söylenir o kadar.


     Bethesda

  Gün geçtikçe güvenimi iyice kaybeden Bethesda'yla ilgili gerçekten de hiç beklentim yok bu sene. Sürekli bir yerlerden para kırmaya çalışan bir oyun çıkartmaya çalışıyorlar, sürekli de başarısız oluyorlar. Bunların sonuncusu Rage 2 oldu. Wolfenstein: Youngblood'un da senaryo odaklı bir oyun olmayacağını da öğrendiğimde Bethesda'ya "İzle-Geç" olarak bakmaya başladım bu sene.
   Elder Scrolls VI ve Starfield yokmuş bu sene. Yani Todd Howard'ın yalanlarından mahrum kalacağız bu E3. Ama yine de Elder Scrolls: Blades'in güncellemesiyle ilgili falan belki bir şeyler diyebilir, çok da önemli değil yani.
   Doom: Eternal ile ilgili mutlaka bir şeyler gelecektir, ama zaten kendi etkinliklerinde hatırı sayılı sürede bir oynanış videosu gösterildi, belki bi çıkış tarihi fragmanı falan gelir. Neticede uzun bir süre oldu önceki Doom'la arasında. Ama bu E3'te çok fazla süre alacağını düşünmüyorum.
   Todd Howard da olmayınca insan bi soruyor "E bunlar ne gösterecek?" diye. Muhtemel bir yeni IP ya da oyun bekliyorum bu sebeple ben. Arcane Studios bu rol için en büyük aday. Quake Champioonship ile ilgili update de gelir derken Bethesda bayağı kısır bir şekilde bitirir bu seneyi.


     Ubisoft

  Ubisoft bu sene de E3 öncesi bir dünya sızıntıyla karşımıza çıktı, az çok nelerle karşılaşacağımızı biliyoruz yani. Ama bu durum Ubisoft'un konferansını merakla beklememe engel olmadı, çünkü sızıntılardan gelen isimler gayet güzel.
   Mesela Splinter Cell. Artık kesin gözüyle baktığımız yeni Splinter Cell oyunu en çok beklediğim oyun bu konferanstan. Özledik şahsen Sam Fisher'ı. Ubisoft'un tarzına da uygun bir oynanışı var zaten Splinter Cell'in. Güzel bir oynanış fragmanı izleriz gibime geliyor. Ha oyunun puanı yine 83 olacak, o ayrı.
   Bir diğer sızıntı Watch Dogs 3 ile ilgili. O da neredeyse kesin gözüyle bakılıyor duyurulmasına. Londra'da geçeceği de kesin gibi. Ubisoft'un bu tarz oyunlarının sadece ilk tanıtımdaki oynanış fragmanını izlemesi güzel oluyor, oyun bayağı sıkıcı oluyor :) Bu yüzden konferanstan ümitliyim ben.
   Ama gerçekten oynamak istediğim, merakla da beklediğim bir yapım var: Beyond Good And Evil 2. Özellikle geçen sene gösterilenlerden dolayı beklentim ve ümidim ciddi ölçüde azalmış olsa da bu sene adam akıllı bir şeyler gösterirler umarım. Hadi Ubisoft be, bir kere de sen E3'ün kazananı ol. (bkz olmayacak duaya amin demek.)
    Yeni bir Assassin's Creed oyununun bu sene olmayacak olmasından dolayı ben fragman dahi gösterilmeyeceğini düşünüyorum. Keza Ubisoft'un kendisi Skull & Bones'un olmayacağını söyleyerek beni fazlasıyla mutlu etti.
   Yeni tanıtılan Ghost Recon: Breakpoint de yine trailerl'la falan olacaktır. Keza Just Dance ve Trials gibi çok da ilgilenmediğimiz oyunlar da elbet yer alacaktır ama neticede oldukça fazla potansiyeli olan bir konferans bizi bekliyor.


     Diğer

 Tabii bir de konferansını takip etmeyip oyunlarını merakla beklediğim firmalar var. Bunlardan en önemlisi kesinlikle Square Enix. Özellikle Capcom'da ciddi hareketlenmeler var, E3'te bir şeyler duyurulmasına kesin gözüyle bakıyorum. Biomutant da çıkış tarihine kavuşacak bence, atın fava. Uzuuun süredir haber alınamayan Avengers oyunundan da bir şeyler gelebilir, e gelsin artık bi zahmet. Infinity Saga bitti bitecek. (Edit: Avengers'ın tanıtılacağı kesinleşti, daha E3 başlamadan bir tahmin bilmiş oldum hehe)
  Bir diğer firma da Devolver Digital. Özellikle son bir senede muhteşem işler yaptı Devolver Digital. Indie oyunları destekleyişi, bağımsızları savunuşu ve büyük firmaları ti'ye alarak mizahi bir yaklaşım sergilemesi falan benim hep samimi bulduğum bir dağıtımcı Devolver Digital. Bu sene de yine absürtlükte zirve yapacak bir konferanscık gösterecektir.
   PcGamer da her sene sunum yapan firmalardan ama hep görece niş bir yapıya sahip. Bu sene ise Epic Games'in sponsorluğunda gayet sağlam dağıtımcıların yer alacağını açıklamış. Başlık altına almıyorum PcGamer'ı çünkü gösterilecek oyunlarla ilgili hiçbir ipucu yok malum indie dünyası hep yeni isimlerden oluştuğu için izleyip göreceğiz.

   Konferans dahilinde yer almadan tanıtılacak oyunlar listesi de bu sene bayağı geniş bir yer tutuyor. From Software'in yeni oyunu mesela (Tabii Microsoft konferansında da gösterilebilir bu). Dedikodular oldukça fazla bu sene. Sekiro daha yeni çıkmışken ben pek olası görmüyorum ama olursa da şaşırmam, we shall see.
   Psychnauts 2 de kendi video yayınını yaparak fuarda yer alacak, kesinlikle takipteyiz. Control, Sinking City, Nioh 2 gibi oyunları da uzaktan da olsa takip edeceğim elbet. İşte bu kadar!