9 Şubat 2016 Salı

Artık Zamanı Geldi, Değil mi Rockstar?

     GTA V' te elde ettikleri muazzam başarı Rockstar Games'i uzun süre yeni bir oyun piyasaya çıkarma ihtiyacını azalttı. GTA V'i 2013'te PS3 ve X360 için, 2014'te PS4 ve X1 için, 2015'te ise PC için çıkaran Rockstar her yıl farklı bir özellik getirerek aynı oyunu defalarca satmayı başardı, (2014'te FPS özelliği geldi, 2015'te daha güncel grafikler ve 4k desteği) gerçekten de çok başarılı bir politika izlediler. Aslında 2013'te ilk piyasaya çıkardıktan sadece 3 gün sonra bile muazzam bir başarı elde etmişlerdi; fakat fazla para göz çıkarmaz, değil mi? Sonuçta hepsini tek bir oyun olarak saydığımız için Rockstar 2,5 yıldır piyasaya yepyeni bir şey sunmadı, ve bu tarihlerindeki en uzun süre.




Rockstar, diğer firmaların aksine çok az tanıtım yapan bir firma. Yani bir gün sonra Bully 2'yi duyurup, 3 ay sonra bir fragman, 6 ay sonra da oyunu çıkartabilir. Bu süreyi de eklediğimizde 3 yılı buluyor. Peki bir sonraki Rockstar oyunu ne olacak?

     Aslında hali hazırda duyurulmuş bir tane oyunları var: Agent. PS3 exclusive olarak 2009'da duyurulan bu oyun hakkında firma başka hiçbir açıklama yapmamış, evet 7 yıl boyunca. Artık bir jenerasyon atladık ve bu oyun bunca süreye rağmen iptal de edilmedi, en azından böyle bir haber gelmedi. Rockstar'ın bu oyunla ilgili ne düşündüğünü henüz bilmiyoruz, ancak piyasaya çıkaracakları ilk oyun Agent olabilir.
     GTA V'in popülerliği her zaman çok yüksek. Üstelik 3 yıl da farklı şekillerde piyasaya çıkarılınca normalden fazla fazla haberi yapıldı, popülerliğini hiç yitirmedi. Acaba Rockstar GTA IV'te yaptığı gibi senaryo DLC'si duyurur mu? GTA IV için oyun çıktıktan bir sene sonra iki tane 7 saatin üstünde oynanışa sahip DLC çıkmıştı ve bu DLC'lerden bir sene sonra ise yine bir açık dünya oyunu olan Red Dead Redemption'ı piyasaya çıkarmışlardı. Arada bir senaryo ek paketi çıkacağı haberleri gelse de firmadan resmi bir açıklama gelmedi; ancak Rockstar bu yıl da sadece senaryo ek paket(ler)i yayınlayarak yılı kapatabilir, ne de olsa 54 milyon satan bir oyun bu!
    Medyada en çok haberi yapılan, anketlerde Rockstar'ın çıkma ihtimali en yüksek oyu alan oyunu olan Red Dead Redemption 2, aslında benim bu yazıyı yazma ilhamımı getiren oyun, gerçi henüz böyle bir oyun yok. İlk oyun o kadar çok sevildi ki, benim gördüğüm tablo yeni bir GTA'dan daha çok arzu edildiği yönünde. Firma da çok ufak da olsa bir sonraki oyunlarının RDR 2 olacağını belli ediyorlar
    RDR 2'den sonra en çok çıkması beklenen oyun ise Bully 2. İlk oyunun üzerinden 10 yıl geçen oyun, zamanında çok beğenilmiş ve güncellenmiş grafikleriyle bir daha sunulmuştu. Rockstar'ın neredeyse her oyununda olduğu gibi bu oyununda çok başarılı olması her ne kadar uzun süre geçse de serinin devam oyunu olabileceği anlamına geliyor. 
   L.A Noire ve Max Payne için neredeyse hiç kimse ihtimal vermediğinden pek bir şey yazma ihtiyacı hissetmiyorum. Peki yepyeni bir IP olur mu? Bunu cevaplamak çok güç. Hiçbir ipucu yok. Rockstar her an yeni bir haber yayınlayabilir, fakat ben bu yeni bir IP'i illaki olacaksa sıradaki değil de, bir sonraki oyun için duyurulacağını düşünüyorum. Şimdi ise çoğunluğa uyarak Red Dead Redemption 2'ye oyumu veriyorum ve mümkünse bu sene çıkmasını istiyorum.