24 Haziran 2015 Çarşamba

YALNIZ EA'YE İYİ SİNİRLENMİŞİM (E3 2015)

    Uzun bir ara yapmak zorundaydım, bir türlü kendimi yazı yazacak kadar cesaretlendiremedim ve tee E3 bittikten sonra yazıyorum (püü bana, anyway). Önceki yazıda Haziran'ın güzelliklerini anlatacağım dedim, olmadı. Biz de Mayıs ile birleştirip summary kıvamında yazalım madem..

    Güzidemiz, yarenimiz The Witcher 3 maalesef  95+ alamadı (PC'de 94, 1 puanla kaçırdım:( ) Hak ediyordu bence ama bu işler senle benle olmuyor. Herkes bir güzel oynadı/oynuyor. (Bendeniz ekran kartı yüzünden buruk buruk birkaç walkthrough izledim sadece) CD Project'e de Cyberpunk için başarıyı en içten dileklerimle istiyorum :)

    Sosyal mesajımızı gönderdikten sonra gelelim E3'e.. Fallout 4 ve Uncharted 4.(nokta) (yani benim için). Böyle yazıyı bitirmeyeceğime göre tabi ki diğer oyunlar hakkında da konuşacağım. Ama önce bir E3 öncesi ne istemiştim, onu yazayım buraya,

  "...Fallout 4 duyurulduğu için Elder Scrolls gelmez gayri.. Dishonored 2 muhtemel. Tek ümidimi Ubisoft'a bağlamış olmam da ilginç. Watch Dogs videosu gibi hype yapacak yeni bir IP bekliyorum. En en çok istediğim ise Ubiart Framework ile yapılmış bir oyun, mümkünse Valiant Hearts 2, ki duyurulsa ortalığı yakıp yıkacağım. Sony'den sağlam bir yeni IP istiyom dedim. Acaba Max Payne 4'ün kaç yılı daha var?..."

   Vee Bethesda.. Çok beth estin beni bu E3'te (kih kih). Harbiden en iyisi sendin benim gözümde. En çabuk biten. Belki de ilk olduğun için bütün E3 heyecanımı sana verdim, iyiydin de. Seyircinin çok aktif olmasını ben çok sevdiğimden göbeğimi kaşıya kaşıya izledim. (Şaka la şaka sınav vardı zaten o gün ne göbeği) Doom, meh.. Ama Bethesda yapınca alırım, Ubisoft yapsaydı, ki birazdan anlayacaksınız, hiç uğraşmam. Bu kendi haritanı yapma olayını ben çok seviyorum ama çok efficient kullanılamadı bir türlü. Umarm Doom boost yapar. Dishonored'ın birincisini oynamadığımdan (bir de stealth-severim, ağır küfürler yersem kabulümdür) 2 için sadece "he he, tutturdum" diyebilirim. Vee Fallout 4. Şimdlik askıya alayım bu amcamı, çünkü 3'ü bitirmem lazım (Daha 3'ü de oynamadım evet ne kızıyon, hiç sana güven vermediğimden çıkacakmışsın gibi hissettim, çıkma), güncelleyeceğim ama. Güzel yani ben beğendim seriye aşina olmasam da, ki seyirciler de baya beğenmişe benziyordu.


   Microsoft'u izlemedim bile, kıl kaptım bu sene niyeyse. Backward Compatibility ile uçurdular cidden, yapmasalardı zaten açık ara kösüleceklerdi. İyi kotardılar, extra da bir oyunları yok ilgimi çeken(Tomb Raider exclusive :( ), geçtim..(Hater oldum resmen ama idontcare)

  EA..Geldi yine tipini... Çok sıkıcıydı be. Ulan Pele'yi getirmişsiniz, eski oyuncuları da artık oynayabileceğiz diye beklerken hiç pişi olmadı be. Röpörtaj yaptınız oyun fuarında, Star Wars diye diye de baya debeleniyorsunuz ama bi Battlefield adını alamayacaksınız (woow iddialı, umarım yemeyiz bu lafı). Elle tutulur bir materyal bir tek Unravel'dı. Yarny kardeşimizin hem grafikleri çok hoş, hem de iyi bir fikri var, hem de 2D :) Çıkış tarihi yakın dedi elleri titrek sevimli directorleri, biz de en azından giden bir saatimize üzülmedik. Çok sinirlenmişim EA'ye yeni fark ettim.

  Ubi, ubi, ubi.. For Honor ve Ghost Recon: Wildland miydi neydi artık hiç ilgimi çekmediği için. En önce, geçen hafta co-op oynamak için niyetlendiğimiz Ghost Recon: Future Soldier'ı uzun uğraşlar, denemeler sonucunda oynayamadığımızı söylemek istiyorum. Geçen sene ciddi ciddi beğeniyordum ben bu paragöz amcaları, Splinter Cell: Blacklist olsun, Watch Dogs olsun (beklentim yüksek olmadığından beğenmiştim) Valiant Hearts olsun hep iyi oyunlar çıkarttı ve sonrasında para-para-para üçgeni oluşturduklarını iyice hissedip soğudum Animus'un buzdolabında (kih, kih.) Konferansı sadece Ubiart Framework ile yapılmış bir oyun görmek için izledim, olmadı..  Olmadı be Volkan, Hasan, Ahmet, olmadı be Gaben.. Sensiz uyanmamak için uyunmadıadasd tamam yeter. Yalnız harbi üzüldüm yani, şöyle araya bir yere Valiant Hearts 2 diye sıkıştırsalardı da gözyaşları içerisinde trailerını izleseydim fena mı olurdu? Gabeeee :(
   For Honor aklıma direk Ryse faciasını getirdi ve cidden hiç heyecanlanmadım, MOBA tarzı diyorlar ama ilgilenmedim bile doğruluğuyla, Ubisoft abi :). Ghost Recon'dan biraz beklentim var. Açık dünya oyunlarına 80-90 arası puan tutturuyorlar. Olabilir ama Ubisoft :(
   The Division'dan da iyice soğudum, 10 saate sıkar diyorum. Rainbow: Six Siege'in ise gideri var, çıkış tarihini bekleyelim. Ama onun da The Divison gibi 10 saati var diye iddia ediyorum.



   Sony'e geldik. Güzeldi, gayet memnun bir yüz ifadesiyle izledim. Uncharted donması hariç (kabak da Naughty Dog'a patladı ona üzüldüm baya) her şey kusursuzdu, Horizon: Zero Dawn'a bayıldım. İçimde hala anlamadığım bir heyecan var o oyuna karşı, çok hoşuma gitti yav :) FF 7'ye millet koptu, şaşırdım. Seveni çokmuş dedim, geçtim. E3'ün en çok hoşuma giden videosu ise açık ara Uncharted 4 oldu, müthişti....
    .....
  Ha bir de Shenmui 3 de baya ses getirdi, o da benden değil. Ama Uncharted...
    ....

  Square Enix'te İngilizce bilen adam niye çok az olm ya diye hayıflandım, zaten ilköğretimde zorla girdiğimiz seminerler gibiydi, acayip sıkıcıydı, EA'yi bile geçtiler. Hitman, beklediğimden hüsran, Tomb Raider da öyle. Deus Ex için iyi şeyler söyleyebilirdim, lakin önceki oyununu :D Hayırlısı diyerek geçiştireyim. Just Cause 3 videosu yayınladılar, ama gameplay değildi ve sonrasında gameplay videosu yayınlandı niyeyse. Bi garip oldu Square Enix konferansı, genel olarak en kötüsüydü.


   Sonuca geldik E3 için, doyurucu diyebiliriz, eğer ertelenmezlerse bu sene baya kalabalık bir liste var sonbahar için. Ama hepimiz biliyoruz ki ertelenecekler. Fallout ertelense yeter benim için, The Witcher 3 GOTY olmalı :( Metal Gear Solid belalısı da var ama olsundu...