Aslında oyunun bu kadar çok ünlenmesinin arkasında sadece bu fikir yoktu. Nihayetinde Elite Dangerous piyasaya No Man's Sky'dan önce çıkmıştı. Sony, bu oyuna sahip çıktı(!) ve bu oyunun reklamlarını fazla fazla yaparak popülaritesini iyice arttırmış oldu.

No Man's Sky, uzun süre çıkış tarihine sahip olamadı. Etrafta sürekli dedikodular dönüyor, Sony yahut Hello Games (yapımcı firma) yalanlıyordu. Ertelemeler falan derken sonunda Ağustos 2016'nın çıkış ayı olacağını öğrenmiş olduk. Aslında ben çıkış tarihinin de insanların heyecanını arttırıp daha çok ön sipariş yaptırmak için bu kadar çok geç duyurulduğunu düşünüyorum; ancak bunu kesin olarak hiçbir zaman bilemeyeceğiz.
Oyun o kadar çok ünlenmişti ki, Mafia 3'ten, Final Fantasy XV'ten bile çok konuşulur hale geldi ve sonunda piyasaya çıktı. Piyasaya çıkışından sonra PS4'te grafiklerin gösterilenden çok kötü olmasına rağmen yaşanan FPS sorunları, PC'deki çok kötü optimizasyon, hatta oyunun introsunda donma sorunları oyunun çok kötü çıkış yaptığına işaretti. Puanlar geldi ve beklenenin çok altında kaldığını gördük. Oyun gerçekten de çok mu kötüydü? 18 quintillion gezegen değil de, 12 quintillion gezegen olduğu için mi insanlar beğenmemişti? Anahtar kelime: beklenti. Eğer çok kötü bir oyun bekliyorsanız ve şansınız yaver gidip oyunu sorunsuz şekilde oynayabildinizse bu oyun hakkında iyi şeyler söyleyebilirdiniz. Hello Games ve özellikle Sony, oyunu sattırmak için beklentileri çok yükseltti ve nihayetinde oyunun puanları kötü geldi.
![]() |
Madalyonun diğer tarafı, geliştiriciler ve dağıtıcıların birçoğu için en önemli taraf olan ekonomi açısından baktığımızda No Man's Sky, ön siparişlerden bir hayli sattığını söyleyebiliriz. Şimdilik satış rakamları açıklanmadı; ancak Steam'de iki günde 30 binden fazla inceleme girildi. İlk hafta 200 binin üzerinde aktif oyuncu varken bugün %89'luk bir düşüş gösterdi ve 23 binin altına geriledi. Satışları çok fazla düşen oyunun yine de bir milyon barajını geçeceği düşünülüyor. Ekonomik olarak başarılı olundu mu net bir şey söylemek şu anda mümkün değil.
Sonuç olarak, başarılı hiçbir tarafı yokmuş gibi gözüken bir oyun olan No Man's Sky, gelecekteki patch.ler ile beraber stabil bir oynanış sunduğunda ve indie fiyatıyla satılıp, indie fiyatıyla düşünüldüğünde gayet de başarılı gözüken bir yapım. Umarız Hello Games ayağını yorganına göre uzatır.
