14 Eylül 2022 Çarşamba

Çıkarta Çıkarta Bokunu Çıkarttınız

    Bugünkü beyaz yaka maceram psikolojik buhranlara maruz bıraktığı için "terapi" niyetinde bir konuyu yazmadığımı fark edip hemen geldim buraya. O da tabii ki bu hafta gerçekleşen Disney, CD Projekt RED, Ubisoft, Nintendo ve Sony konferansları. Hepsi birbirinden keyifdfgdfg tabii ki de hayır. Hangisi daha beter bilemedim açıkçası. Ama yine de göz atalım bakalım.

    Sırayla gidip önce Disney'i gömelim. Disney'in zaten uzun süredir ultra açgözlü ve agresif bir yaklaşım sergilediği ortada. Kusana kadar Marvel film/dizileri, Star Wars film/dizileri Pixar film/dizilerini kürekle dayamaya devam ediyorlar. E haliyle sunumda da daha fazla kürek dayadılar. Hani zaten sunumu izlemedim de işlerin kalitesizliğini uzaktan görmek bile rahatsız ediyor artık. Sadece 4. seviye nerd bir Star Wars hayranının bilebileceği karakterlere falan dizi çekmek komik xd. Neden? Sırf Disney Plus katalogu genişlesin.
     Bir de şimdi bunlar oyun tarafına da el attılar. Asıl sıkıntı da buradan geliyor zaten. Hani Insomniac seviyesinde bir şeyler olsa asla laf etmem de XCOM'u Civilization'ı yapan adama büyük ihtimal lootbox'ları dayayacağın bir oyun yaptırırsan, yav onu geçtim Thomas was Alone gibi bir oyun yapan adama Tron oyunu yaptırırsan dfgdfgdf ay bana bi gülme geldi dsfgdf. İyi iyi keyifli oluyor yazmak.

  Buradan CDPR'a geçelim. Artık zaten prime dönemlerinden uzaklaşmış bir firma da bunu açık açık söylüyorlar artık "Tek derdimiz para oldu lol" diye.Neymiş Witcher oyunları (Allah arttırsın), Cyberpunk içerikleri (Allah hayırlısını versin) gelecekmiş. Başka? Başka yok neden e zaten bilinen şeyler bunlar risk mi alacaklar Mert sen de? Safe giden, bokunu çıkartacak kadar içerik yapmaya niyetli "bir başka" sıradan firma.

   Derken Ubisoft konferansı. Bu konferans var yaa dostlar, çook sıkıcıydı. Bak bunu ogz olmasa izlemezdim ama ogz Assassin's Creed seviyor diye katlandık ve pişman olduk. Zaten ilk bir saati AC yok, saçma sapan oyunların yok mobili yok f2p'si falan gösterdiler. Daha sonra gelen "özel AC session" ise bir sürü, ama bir sürü AC oyunu gösterdi. Yani oyunun adı bile belli değil, temasını bile söylemiyorlar ama duyurdular. E zaten biliyoruz ki 23625 adet daha AC yapacaksınız xd Olmaaz, diye buyurdu İv Gimö abim ve küreği çıkarıp dayadı bize AC'leri. Nöooo diye haykırmaya bile fırsat olmadan "Kes lan 15. Yıl özel sunum bu" dediler bize. Hem de birkaç kere. Hatta birçok kere. Çok çok daha fazla kere. Ve bitti sunum. Biz de uyuduk.

    Sonra Sony bir anda State of Play var beyler dedi, biz de ok dedik ama belliydi ki bu büyük bir şey değil. Öyle de oldu zaten. Çoğu Japon oyunlarının yok ikincisi, sekizincisi, üçüncüsü falan gösterildi. En sonda da GoW: Ragnarök fragmanı gösterildi ve bitti 20 dakikada. 

   Şimdi burada mesele yine "zaten bilinen" bir markanın bilmem kaçıncı oyununu görmemiz. He sadece oyunla da yetinilmiyor artık. Film adaptasyonu, dizi adaptasyonu, anime adaptasyonu, kitap adaptasyonu, manga adaptasyonu, adını dahi duymadığım bir medyumun adaptasyonu (Cidden oldu bu). Yetmez mi sizce de dostlar ha? Hani çok fazla içerik olmadı mı sanki? Hani nitelikli olsa yine eyvallah, al paramızı, biz de zaten güzel şeyler tüketmek istiyoruz ama değiller de. Ne olacak bu böyle? Ne kadar sürdürebilir bir şey ki bu? Selena spin-off'una dönecek nihayetinde iş. Ve elimizde orijinallikten yoksun bir dünya içerik kalacak, sanki hepsini tüketebilecekmişiz gibi.