29 Mayıs 2021 Cumartesi

6. Geleneksel E3 Tahminleri

     6 sene be. Gelenek bu sene de sürüyor be. Ne kadar da gurur ve mutluluk verici bir tablo. Üstelik bu sene dijital de olsa resmi bir E3'ümüz var. Hatta yeni nesillerin çıkmasıyla firmaların tüm kozlarını sağlı sollu göstermek isteyeceği bir ortam var. Hem de şu ana kadar çok az sızıntıyla ilerledik (Famous last words). Hey Maşallah be. 

    Ancak EA'nin konferans tarihini Temmuz olarak açıklamasından ve Bethesda'nın (şaşırtıcı olmayacak şekilde) Microsoft konferansında oyunlarını gösterecek olmasından dolayı bu sene E3 hafta sonu içerisinde sadece iki tane büyük konferans izliyor olacağız. Fakat Bandai Namco'sundan Nintendo'suna, SEGA'sından Square Enix'ine (saydıklarımın hep Japon firması olması tesadüfü) tüm firmalar  E3 içerisinde yer alacaklar. Hatta bazıları konferans da yapacak ama benim ilgi alanım için "büyük" konferans kategorisine girmiyor. Demem o ki bol bol oyun duyuruları, videoları göreceğiz. 

    Bir diğer "politika değişikliği" durumuysa Sony'nin hiç büyük konferans düzenlemeyecek olma ihtimalinin olması. Önce Ratchet & Clank: Rift Apart, ardından Horzion: Forbidden West'i State of Play'lerde gösteren Sony'nin ben bu sene toplu bir gösterim yapacağını düşünmüyorum. Bunun en büyük sebebi ellerindeki materyalin yeterli olmaması. Ancak ben hızlı değişen oyun sektörünün aksine geleneklerimi koruyarak Sony sunum yapacak gibi yorumlayacağım. Burada gelenek her şeyden önemlidir hıh. Diyerek başlayalım sıkışlara:

      EA

  Çok ilginçtir ki bu sene en çok merak ettiklerim içerisinde EA sunumu yer alıyor. Çünkü EA olabilecek en iyi kadroya sahip. DICE, Respawn, Bioware ve yeni gelen Codemasters ile her birinin gösterecek şeyleri var. Üstüne (çok sanmasam da) yeni IP de çakabilir EA. 
  EA'den kesin ve ilk olarak göreceğimiz oyun yeni Battlefield olacak. Resmi olarak Haziran ayında duyurulacağı açıklanan oyunda sızıntı fotoğraflara bakarsak günümüz temalı bir oyun bizleri bekliyor. Zaten son iki oyun da tarihi savaşlarda geçmişti, aksini düşünmek çok olası değil. DICE istikrarını bozmayan, sevdiğim bir stüdyo. EA kanadında en merak ettiğim yapımlardan biri şüphesiz.
   Ha bir de ne yaptığını bilmediğimiz DICE LA stüdyosu var. Açıkçası Battlefield'ın onları yaptığını düşünüyorum. Eğer yapmıyorlarsa belki oradaki ürünle ilgili bir şeyler görebiliriz, ama zor ihtimal.
   Kesin olarak göreceğimiz bir diğer stüdyo ise BioWare. Yeni bir Mass Effect ve Dragon Age üzerinde çalışan ekipten bir tanesiyle ilgili en az bir trailer görme olasılığımız çok yüksek. Benim oyum Dragon Age üzerine. Lütfen de o olsun, çünkü hem EA singleplayer-only bir oyun açıkladı, hem de uzun süredir göremedik Dragon Age adını. Tabii geliştirmenin hangi evresinde olduğunu bilmediğimiz için EA sadece "gelişiyor ha" diyecek de olabilir, ki üzer. Ha EA zaten gameplay gösterme konusunda ketum ama ümitliyim lan EA senden bu sene. Üzüleceğimi bile bile ümitliyim.
   Benim kesin gözle baktığım, ancak herhangi bir sızıntı/dedikosunun dönmediği Star Wars: Jedi Fallen Order'ın devam oyunuyla ilgili  de bir şeyler görmek büyük isteklerim arasında. İlk oyunu, eksiklerine rağmen sevmiştim ve Respawn'a güvenim tam devam oyunu için. (Respawn ile daha fazla detay için önceki yazım)
    Geçen sene EA Sports oyunlarının Metacritic ortalamasının düşmesinden dolayı bu sene bir çekidüzen vereceklerini hiç düşünmüyorum :) Çünkü EA yine mikroödemelerden gırla para topluyor. Bu yüzden klasik tanıtım olur, geçilir EA Sports tarafında.
   Gelelim Codemasters tarafına (Hala garipsiyorum bu durumu)... Codemasters hali hazırda yeni bir Dirt Rally oyunu üzerinde çalıştığını söylemişti. Bu yüzden bu sene F1 2021 ile Dirt Rally 3 trailer videoları görer geçeriz diye düşünüyorum.
   EA her sene olduğu gibi bu sene de EA Originals adında bir tane oyun duyurur. EA'nin para kazanma amacı gütmeden böyle bir şey yaptığına hala inanamıyorum. Sayelerinde Hazelight diye muhteşem bir firma (ve tabii ki yönetmen) kazandık.
  Ha bir de devamlı duyduğumuz KOTOR Remake sızıntı haberleri var. EA'nin başka bir firmaya yaptırdığı söyleniyor. Gayet olası bir senaryo. Bununla ilgili de bir şeyler görebiliriz.
   Uhh, görüldüğü gibi liste oldukça kabarık ve ümit vaat edici. Lütfen EA'ciğim, canımcığım, bari bu sene üzme.


      Microsoft & Bethesda

   Bu senenin tartışmasız en büyük sunumu Microsoft tarafından gelecek. 90 dakika olacağı söylenen sunumda Microsoft'un sadece satın aldığı stüdyolarla tüm mahalleyi kavgaya toplamış gibi bir görüntü oluşturma potansiyeli var. Ancak biliyoruz ki sunumda başka stüdyolardan da içerikler göreceğiz. Liste çok kabarık çok.
   Önce kesin olarak göreceklerimizden başlayalım. 343'ün Halo Infinite'ini geçen sene uzunca görmüştük. Rezalet görsellerle beraber gelen geridönüşlerin olumsuzluğundan dolayı bu sene 343 Studios "Bakın nasıl da sizi dinledik ve adam ettik oyunu" isimli bir gameplay trailer yayınlayacaktır. Akabinde de çıkış tarihini büyük ihtimal görürüz. Cidden çok çok uzun süredir geliştiriliyor bu oyun.
   Microsoft'un yayınladığı E3 fotoğrafından, Bethesda Game Studios'un uzun süredir sessiz kalmasından ve Jason Scheier'ın tweet'inden sonra kesin olarak göreceğimizden emin olduğumuz Starfield'a uzun bir süre verilebilir. Bu da cidden nasıl bir şey olacağını merak ettiğim bir yapım ve uzun süredir hiçbir şey duymadık. E3'ün en büyük oyunu olmaya aday. Todd Howard'ın tatlış yalanlarıyla beraber tabii.


  Artık çıkışına çok çok az kalan Psycohanuts 2'nin de kesin çıkış tarihini çok çok büyük ihtimal görürüz. Hatta ve hatta "Şu an indirebilirsiniz" derlerse şaşırmam bile. Artık ömür geçti üzerinden be Tim Schafer abim, ama olsundu. Güzel olsundu, bizim olsundu.
    Bir başka "bir ömür geliştirilen" oyun da Playground'un Fable'ı. Tabii Forza serisini yapan firmadan çat diye RPG beklemek fazla hayalci, bu gayet anlaşılır. Geçen sene gördüğümüz resmi tanıtım fragmanından sonra bu sene ben gameplay tanecikleri göreceğimizi hissediyorum, ayy n'olur olsunnn diye de ekliyorum.
    Forza demişken tabii ki de, tabii ki de Turn 10'in Forza Motorsport reboot'uyla ilgili bir şeyler göreceğiz. Çıkış tarihli olanından hem de. En büyük bankolardan biri bu konferansta.
    Stalker 2 ile ilgili de bir şeyler görebiliriz. Ancak ne kadar detaylıca görürüz çok emin değilim açıkçası. Keza Obsidian'un Ungrounded'ı, InExile'ın yeni oyunu, State of Decay 3'ü, Perfect Dark'ı, Rare'in yeni oyunu da ne derece göreceğimiz çok kestiremiyorum.
   Ancak kestirebildiğim bir oyun varsa do da Hellblade 2. O da uzun zamandır geliştiriliyor. Unreal Engine 5'e geçmelerinden dolayı azıcık kesin olamasam da bir şeyler göreceğimizle ilgili hislerim kuvvetli. Hadi bakalım.
   Bethesda kanadına geri dönersem, Starfield harici en büyük adayın Ghostwire: Tokyo olduğunu görüyorum. Sanırım geliştirilme aşaması en ileride o var. MachineGames'in Indiana Jones'u en çok merak ettiğim yapımlardan ama bu oyunun 2023'ten önce çıkma olasılığı olmadığı için heyecanlanma dürtülerimi seneye saklıyorum. Ama belki Wolfenstein 3? Bak bu harika bir sürpriz olur, içimi gıdıklar. id Software'in pas geçeceğini düşünüyorum. 
  
  Bitti mi sandınız? Cehennem hayır!. Sırada Non-Microsoft stüdyoları var. Burada en büyük beklenti tabii ki Elden Ring. Yeni bir Cyberpunk havası hissettiriyor Elden Ring. Neyse ki From Software CDPR gibi PR işlerini hiç umursamayan bir firma da anlamsız hype oluşturmaz. Ancak bu demek değil ki yer gök Elden Ring olmayacak. Bal gibi de olacak. Ama Bandai Namco sunumunda ama Microsoft'ta Elden Ring ile ilgili bir şeyler bekliyorum. Hatta arttırıyorum, bu sene için çıkış tarihi verecekler diyorum.
   Şimdi düşündüm de... Sanırım diğer oyunları burada konuşmayayım ben dfgdfg Microsoft'un Game Pass ve id@Xbox hakkında da konuşacağını da belirtmek lazım tabii sdfsdf Neyse çok oyun var anacığım, bu başlık fazla büyüdü. 


      Ubisoft
 
   Artık yeni bir Splinter Cell ve Prince of Persia görebileceğim inancını kaybettiğim için hiçbir beklenti içerisine giremiyorum Ubisoft konferansı için. Firmanın kitlesi çok daha fazla kitleye ulaşmak. Hadi PoP neyse de Splinter Cell gibi sadece stealth-severlere hitap edecek bir şeyin gelmesi çok zor gözüküyor. Üstüne Ubisoft yakın zamanda popüler serilerin f2p versiyonlarını da yapacağız dedi. Bu demek oluyor ki yollarımız bu aralar çok kesişmeyecek İv Gimö abimle.
    E peki ne gösterecek Ubisoft? Far Cry 6'yı daha yeni tanıttılar. Skull & Bones, yine çok ileri tarihe ertelendi, yine görmeyiz onu. Rainbow Six Siege'in yeni versiyonunu göreceğiz bi. Bir ihtimal Beyond: Good & Evil 2 görebiliriz ama son durumla ilgili kimse bir şey bilmiyor. Bu sene zaten Hasan Kırid de yok Watch Dogs da. PoP: Sands of Time Remake de rezalet gözüktüğü için mantıklı olarak ertelendi, bence onu da görmeyiz. E ne göreceğiz peki? Tüm sunum Rainbow ile geçmeyecek herhalde.
   Bu yüzden gıcır gıcır bir şeyler görmemiz olası. Ha tabii eğer The Division F2P, Assassin's Creed F2P, Watch Dogs F2P diye konferansı doldurmazlarsa. Blizzard gibi olacaklarsa bu yazıdan da kaldıralım Ubisoft'u. Bu sebeple adam akıllı bir AAA görmeyi Ubisoft'un işi olarak biliyorum, yoksa diğer yazıda terbiyesiz sözler söylerim. Zaten iki senedir "Ağzımızın tadı kaçmasın Ali Rıza Bey"i oynuyorum. Yet her. 
  Aa bir ihtimal yeni Rayman görebiliriz. Ama bu koskoca sunum için hiçbir şey. Keza Trackmania'lar ve Just Dance'ler de sayılmaz. Bakalım nasıl olacak.


      Sony
 
   Tüm Sony bölümünün başı için  "Eğer Sony sunum yapacaksa" diye eklemişim gibi davranın. Çünkü çok muhtemel gözükmüyor. Daha birkaç gün önce Horizon: Forbidden West'i gösterdiler, ki görsel anlamda muhteşem gözüküyor. İlk kez yeni nesil gıdıklanması yaşadım Horizon'da. Ha oyun aynı bu arada :D
   Onun haricinde God of War Ragnarok tabii ki Elden Ring ayarında beklenen bir oyun. Geçen sene 2021'de çıkacak diye duyurdular ama yani dağdaki kuş bile buna inanmıyor (EDIT: Resmi ertelenme haberi geldi). Yine de bir şeyler görürüz God of War'dan.
  Gran Turismo 7 de çıkış tarihine kavuşur eğer gösterilirse, ki gösterilmemesi için bir sebep yok açıkçası.
  The Last of us Remake'yle ilgili de dedikodular geliyordu. Firmanın boş kalmasın diye yaptığı bir şey olarak kulağımıza geldi, ki gayet mantıklı. Böyle bir şey görmemiz olası.
  Sony konferanslarında gösterilen Final Fantasy 16 da mutlaka yeni içeriklerle bize gelecektir. Kendisi ilk kez ilgimi çeken bir FF oyunu olmayı başardı. Umarım daha Batılı kafasında bir oyundur. Japonların kafasını asla anlayamıyorum çünkü. 
   Keza Kena da ufacık da olsa yer edinir. Aynı şekilde Stray'i de muhakkak görürüz, ki aslında o da gizemini koruyan bir oyun. Teması ve konsepti çok ilgi çekiciydi. 
  Sony'nin PC'ye gelen oyunlarıyla ilgili de haberler görürüz bir ihtimal. Yeni konsol güncellemeleri de beraberinde muhakkak olur. Stoğu olmayan konsol hakkında konuşmak da garip tabii :)
  Ondan sonracığıma... Sony bir sürü yeni oyun yapılıyor, yarısı yeni IP dedi. Ama görünen o ki bu oyunların büyük çoğunluğu daha erken geliştirme aşamasında. Sony o yüzden bu seneyi mini State of Play'lerle geçirecek gibi geliyor bana. Uzun süredir sesi soluğu çıkmayan bir firma göremiyorum şu anda.


      Diğer
 
   Bu taraf da bu sene fazlasıyla kalabalık, o yüzden alt başlıklara bölme ihtiyacı hissediyorum:
Nintendo: Nintendo'nun bu seneki en büyük kozu The Legend of Zelda: Breath of The Wild 2. Bu sene güncelleme yapacağız dediler, bir şeyler duymamız çok çok büyük. Keza yeni bir Metroid de duyabiliriz her ne kadar ilgimi çekmese de. Yeni bir Switch versiyonu geleceği için ben yeni bir Mario bile patlatabilirler diye düşünüyorum, hadi bakalım.
Warner Bros: Geçen sene duyurdukları, bariz bir şekilde üst taraftan ısmarlama gözüken iki Batman dünyasında geçen oyun Suicide Squad: Kill The Justice League, Gotham Knight'tan bu sene muhakkak bir şeyler göreceğimizi düşünüyorum. Gotham Knight çöp de SS'nin geliştiricisi Rocksteady olunca insan ümit dolu gözlerle bakıyor haliyle. Takipteyim. 2022'ye ertelenen Hogward Legacy ile ilgili de bir ihtimal bir şeyler görürüz. Ama bana niyeyse pas geçecek gibi geliyorlar. Bir başka WB firması Monolith de uzun süredir sessiz. Yeni bir LOTR açık dünya oyunu yapıyorlar diye bir sızıntı oldu, ne kadar doğru bu sene öğrenebiliriz gibi. Şaka maka Warner Bros da topyekün geliyor E3'e.
Devolver DigitalSenin varlığın yeter kuzum. Tarantino kıvamında yap bir şeyler, ahuhauhu diye gülerek izleyelim. Fuck the games, bring bloody blood again. 
Diğer: Diğerin diğeri bölümünde ilk konuğumuz Saints Row 5. Çok çok uzun zamandır haber alamıyoruz Volition'dan, yoksa bu sene o sene mi? Hadi inş. 
    SEGA'nın da bu sene E3'e katıldığını düşünürsek yeni bir Sonic duyma ihtimalimiz var bence. Ha takip ettiğimden değil, tahmini :) Yoksa SEGA Bayonetta 3'ü mü tanıtacak? Yok artık. Yoksa var mı artık? We'll see.


    Ay yoruldum... Ne kadar kabarık bir liste yav. Güzel güzel. Keyifli bir yorgunluk bu. Yeter ki böyle olsun E3'ler. Senelik bir keyfimiz hep daim böyle kalsın. Topluca sövelim, topluca sevinelim vesselam.