Daha iki ay önce E3'ü ölümünü ve bize geçmişte yaşattıklarını anlatmıştım burada. E3 artık olmayacak ama firmalar hala E3 döneminde oyunlarını duyurmaya devam ediyor. En azından bazıları.. Zaten elimizde büyük denemeyecek Guerilla Collective, Wholesome Direct, Future Games Show gibi sunumlar vardı. E artık Summer Games Fest de norm oldu ve Xbox da hiç sektirmeden gidiyor. Bu aslında alıştığımız kadro oldu "post-E3" döneminde. Ama hem Sony hem Ubisoft hem de Devolver Digital bu sene sunum yapmaya karar verince şaka maka E3-lite bir döneme girmiş olduk. E bu vesileyle GELENEK DEVAM EDİYOR ULAN diyebiliriz.
Ama bu kez daha kompakt ilerleyerek ağır toplardan gitmek istiyorum. Zaten büyük balıklar küçük balıkları birkaç senedir yediği için olayın büyük çoğunluğu orada dönüyor.
SONY
Sony 2 sene sonra ilk büyük sunumunu gerçekleştirecek ve hem uzun süreli sessizliği hem de ellerinde hiçbir oyun kalmaması sebebiyle beklenti büyük açıkçası. Artık 20'den fazla stüdyoyu da bünyesinde barındırıyor ve sunumun bir saatten fazla olacağı söylendi. Tabii bunun belli kısmı PSVR2'ye ait olacak ama sağlam şeyler göreceğimizden eminim ben.
Tabii unutmamak gereken bir nokta varsa, bu firmaların yarısı live-service işler üzerinde uğraşıyor. Bunun içerisinde Naughty Dog'u da sayabiliriz, ki onların ilk önceliği Last of Us Multiplayer'ı. Bu yüzden gördüğümüz her güzel oyuna "Olley be leziz bir singleplayer geliyor" dememek gerek. İhtiyat önemli lol.
Ama Spider-Man'i görünce ayağa kalkabiliriz :) Gösterilmesini kesin gözle bekliyorum Spider-Man 2'yi. Hatta dedikodular bu sene çıkacağını bile söylüyor. Eğer öyleyse bu saatten sonra ağır bir marketing süreci de başlar. Bu konuda ümitliyiz, heyecanlıyız vesselam.
Sucker Punch'tan da bir şeyler görme olasılığımız var. Eğer olursa bu ya stand-alone Ghost of Tsushima olacak ya da Ghost of Tsushima 2. Umarım ilk oyundaki ölü dünyadan kurtuluruz, ki pek sanmıyorum.
Bend Studios'tan da bir şeyler görebiliriz. Days Gone çıkalı 4 sene oldu sonuçta. Tabii sıfırdan bir şeyler yaptıkları için ancak tanıtım fragmanı görebiliriz ama oyunun açık dünya olacağını biliyoruz. Görmeden bir yorum yapmak zor.
Belki Bluepoint'ten bir remake projesi daha duyarız. Sony'nin katalogunda remake yapabileceği çok fazla oyun var. O yüzden eski başyapıtları yenilenmiş olarak görmek fazlasıyla hoşuma gider.
Bunun haricinde bir de Uncharted dedikoduları vardı ama Naughty Dog tarafından geliştirilmiyor deniliyordu. Yani ben bunu bir ihtimal olarak görüyorum kesinlikle ama bu sunumda mı görürüz meçhul.
Bunların haricinde 3rd party oyunlardan da bir şeyler göreceğiz. Konami'den Metal Gear Solid 3 Remake dedikodusu çok artmış durumda. Bunun başarılı bir yapım olmasını bayağı istiyorum çünkü ilk iki oyuna remake yapma durumları MGS 3 Remake'in satışlarına bağlı olacak(mış).
Square Enix - Sony işbirliği zaten bilinen bir şey. Final Fantasy 16'dan yine bir şeyler görebiliriz yani. Zaten bir ayı kaldı onun da. Onun haricinde FF 7 Remake Part 2, yani Final Fantasy VII: Rebirth'ten bir fragman hatta bir çıkış tarihi de bekliyorum ben.
Küçük bir ihtimal Death Stranding 2'yle ilgili yine abuk sabuk bir fragman gelebilir, aman almayım. Kojima oyun çıkana kadar hakkında kafa patlamak yersiz geliyor artık.
Geçtiğimiz konferansta duyurulan Stellar Blade de sessizliğini bozabilir. Çok bir marketing dönmedi bu oyunla ilgili ama geliştirme sürecinin sonlarına gelinmiş olabilir. Bakalım, pek bir yorum yapılamıyor.
XBOX & BETHESDA
Xbox tarafında işler hiç iyi gitmiyor. Hala daha elle tutulur bir şeyler yok bu jenerasyon için. Starfield bu anlamda da oldukça önemli bir konuma geldi. Zaten büyük bir kısım Starfield'a ayrılmış durumda.
Öte yandan Phil Spencer da Sony'i ya da Nintendo'yu zaten geçemeyeceklerini, zarları başka hedefler için attıklarını söyledi Redfall'un çıkış sonrası yaptığı röportajda. Bu da demek oluyor ki asla God of War seviyesinde bir şeyler beklememeliyiz. Ama güzel bir şeyler de görelim yav?
En büyük beklentim bu konuda Hellblade 2. Hatta bayağı da iddialıyım gösterileceğine dair. Hem bu sene bile çıkabilir. Unreal Engine 5 geçişi muhtemelen onları yavaşlattı ama cidden çok uzun bir zaman oldu.
En çok beklediğim diğer oyun da duyurulmamış Wolfenstein 3. Bu oyunun varlığından da emin değilim artık ama Indiana Jones oyununa uzun süre var denildi ve Wolfi 2 çıkalı da 6 sene oldu aq. MachineGames bir şeyler üzerinde çalışıyordur elbet. Ben sevmek singleplayer. Ben sevmek lineer shooter. Pls.
Artık bulmacaya dönmüş Fable'dan da bir beklenti oluşturmuyorum bu sene. Her sene oluşturuyordum ve hayal kırıklığıyla sonuçlanıyordu. Hadi bakalım ters etki :)
Aynı şekilde State of Decay 3 ve Perfect Dark da karanlığa karıştı. Ama neyse ki ben bunları beklemiyorum. Bekleyen düşünsün :P
Forza Motorsport'tan bir çıkış tarihi alırız büyük ihtimal. Zaten duyuruldu ve uzun süredir geliştiriliyor.
RPG tarafında InExile ve Obsidian, Starfield'a destek verebilir. Microsoft'un bu tarafı silip süpürmesi lazım böyle muhteşem bir kadrosu varken ama hala somut bir şeyler yok elimizde. Gerçekten ilginç.
Rare, Evilwild diye bir şey duyurmuştu. Belki onla ilgili bir şeyle görürüz. Bethesda tarafında da ID Software, bir şeyler gösterecek duruma gelmiş olabilir.