KÜÇÜK BİR PARANTEZ AÇ
Artık kendilerini arkadaşım gibi yakın gördüğüm CD Projekt RED ekibi, bana, bedava olarak piyasaya çıkacak olan Gwent'in kapalı betasına katıldığım için The Witcher 2'yi ücretsiz olarak hediye etmiş. Buradan da kendilerine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Sadece annemden gördüğüm ilgiyi hissettirdikleri için bu yaptıklarını abartılı bulmaya başladığımı eklemek istiyorum. Kendinize gelin oğlum, EA gibi, Ubisoft gibi sağmaya çalışsanıza bizi. Töbe töbe...
KÜÇÜK BİR PARANTEZ KAPA
EA
Yine geleneksel olarak firma sıralamasını konferansların gerçekleşme tarihine göre düzenledim. İlk olarak EA 10 Haziran saat 22:00'de, geçen sene olduğu gibi EA Play etkinliği adı altında gerçekleştirecek sunumunu. Bu sebepten ötürü diğer konferanslardan bir gün öncesinde konferansını gerçekleştiriyor. EA tarafına baktığımda heyecan verici hiçbir şey göremiyorum. EA'yi her ne kadar zamanında oyuncu dostu(!) olma yolunda olduğunu söylesem de EA işlere hala ticari olarak bakıyor ve bize ürün satmak için gereken sunum teknikleriyle anlatıyorlar konferansı. Hele geçen seneki neydi öyle yav? Andrew Wilson sahneye çıkıp önce şunu göstereceğiz, sonra bunu, en son Battlefield 1'i göstereceğiz deyip Battlefield 1'i konferanstan sonra göstermeleri gerçekten ticari amaçla yapılan bir hareket. O yüzden bu sene de aynı tas aynı hamam olacak, yine bir iki ünlü getirip FIFA Online'ın yeni özelliklerini 15 dakika boyunca dinleyeceğiz.
Aşırı gereksiz bir girişten sonra oyun bazlı ilerleyeyim madem: EA'nin kesin olarak tanıtılacağı oyunlar şu anda FIFA 18, NBA Live 18, Star Wars: Battlefront 2, yeni NFS, Madden NFL 18, Battlefield 1'in genişleme paketi şeklinde. Aslında en çok dikkatimi çeken durum EA'nin hala NBA Live serisini hayata tutundurmaya çalışması oldu. En son çıkan iki oyunun felaket derecede kötü olmasına rağmen EA, her sene çıkacak oyun konseptinden olsa gerek yine bir şans daha verdi. Bu açıdan düşünüldüğünde çok da mantıklı aslında. 5 sene zarar etse bile belirli bir kaliteyi yakaladığın zaman elbette karşılığını çıkarırsın, sonuçta NBA her sene çıkacak bir oyun serisi olacak. 2K'nın tekel olması beni de rahatsız ediyordu zaten, bu yüzden ben NBA Live 18'in başarılı olmasını istiyorum. Aa, heyecanlandığım bir nokta buldum EA için..
Açıklanan diğer oyunlar için gerçekten hiçbir heyecanım yok, bir şey yazmaya da gerek yok kanımca..
Resmi olarak duyurulmamış ama açıklanma ihtimali olan oyunlar da gerçekten az EA tarafında. Geçen sene tanıttıkları Star Wars'lardan birine veya birkaçına trailer, çok düşük ihtimalle oynanış videosu gelebilir. Onun haricinde hiç ilgimi çekmeyen Plant vs Zombies'e falan yeni oyun tanıtımı yapılabilir. Ama bu sene Unravel gibi minimalist oyunların gelmeyeceğini düşünüyorum, ah gelse de oynasak be, Unravel ne güzeldi öyle.
Acaba VR oyunu falan duyurur mu EA? Umarım yapmaz öyle bir şey, zaten kendisi iyice singleplayer oyunlardan uzaklaşmaya başladı. Bakalım, umarım çok zevkli olur.
MICROSOFT
Microsoft tarafında ana odak nokta tabi ki de XBOX: Scorpio üzerinde olacak. Microsoft konferansları bir buçuk saati bulduğudan Scorpio tanıtımı da yarım saati bulacaktır. Ayrıca Microsoft, Scorpio'nun oyunsuz çıkmasına da izin vermeyeceğinden muhtemelen en az bir tane yeni IP ile çıkabilirler. Eski serilerinden yeni bir oyun duyurusunun gelmesi de muhtemel. Ayrıca bir sürü indie oyunun tanıtımı da yapılacaktır. İşte her seneki Microsoft konferansının taslağı bu şekilde. Ha bir de "şöyle yenilikler yaptık, böyle özellikler getirdik" köşesini unutmayalım. Çok kısa oldu ama Microsoft da bir türlü derdimizi anlayamayan bir firma olduğundan çok da uzun yazmalık bir olayı yok. Umarım sürpriz yaparlar da diğer yazıya döşerim.
BETHESDA
Bethesda'nın üst üste 3. konferansı olacak bu. Bilmiyorum sadece ben mi öyle seziyorum ama Bethesda iyice paragöz, EA gibi ticari kafayla bakan bir firma oldu. Fallout 4 sırf hitap ettiği insan sayısı artsın diye özünden bir şeyler kaybetti mesela. Skyrim kart oyunu olsun, Quake Championship olsun hep piyasada devasa gelir getirmiş oyunların kopyası. Ama Bethesda hala çok kaliteli oyunlar çıkartıyor, hala singleplayer oyunları başarılı. Bu yüzden benim varsayımım bende kalsın şimdilik :)
Yeni bir Wolfenstein'in geleceğini kesin gözüyle bakıyorum. Zaten geçen sene teaser mahiyetinde oyunun çıkacağını görmüştük. Bu sene çok ama çok yüksek bir ihtimalle yeni Wolfenstein'i göreceğiz. Onun haricinde yeni oyunlar üzerinde çalıştıklarını söylemişti Pete Hines. Bu yeni IP'lerden en az birini tanıtmaları da muhtemel. En azından reveal videoları gelir.
Ayrıca Bethesda VR oyunlarıyla çok haşır neşir. Kesinlikle VR oyunlarıyla ilgili sunum gelecektir. Yeni çıkan oyunların trailerları ve yeni çıkacak DLC'lerin de trailer videolarını izlettikten sonra Bethesda sunumu fena olmayan bir şekilde bitmiş olur. Yine de Bethesda kanadında benim heyecanım sürüyor her ne kadar VR oyunlarını istemesem de.
Geçen seneki her şeye bağıran kızı istemiyorum bir de. Lütfen. Teşekkür ederim.
UBISOFT
Tek beklediğim oyunu: South Park: The Fractured but Whole. E3'te en çok merak ettiğim oyunu içinde barındıran Ubisoft'un kalan kısmı oyunlar açısından hiç heyecanlandırmıyor. Ama Ubisoft göz boyama konusunda işi iyi bildikleri için sunumu da güzel yapmayı başarabiliyorlar. Zaten tanıtacakları oyunların neredeyse hepsi belli oldu: Far Cry 5, The Crew 2, Assassin's Creed. Bu üçlü bir yarım saati net götürürler. Geriye kalan kısımlarda trailer + konuşma eşliğinde geçip klasik Ubisoft hareketi olan yeni bir oyunla kapanış yapılır.
İşin ilginç tanıtacağı oyunların hepsinin klasik olmayacağını bilmeme rağmen tanıtım videoları gerçekten merak etmem. Özellikle Assassin's Creed'le ilgili yeni neler yapmayı başarabilmişler çok merak ediyorum. Ama oyun hiç umrumda değil :)
Ubisoft'la aram kötü bir örnek olacak ama tek gecelik ilişki yaşanılan kız gibi. Sadece E3'te iken zevkli anlar, ondan sonra sen sağ ben selamet.
SONY
İşte E3'ün en çok merak ettiğim konferansı. Geçen sene yaptığı muazzam sunumdan sonra bizlere bıraktığı miraslarla bir sunum daha yapabilir Sony. Neler mi var listede? (Derin nefes) God of War, Detroit: Become Human, Days Gone, Death Stranding, The Last of Us 2, Uncharted: The Lost Legacy, FF7 Remake, Spider Man. Sadece bunlarla bile EA yahut Bethesda usülü gidersek 2 saati çok rahat doldurabilir Sony. Muhtelemelen bunların hepsini göstermeyecek. Birçoğunun çıkış tarihi çok ileri zamanda ve geçen sene gayet doyurucu oynanış videoları yayınlandı.
Sony bu oyunların arkasına bir de From Software oyunu ekleyecek. Sürekli dedikodular dönen Bloodborne 2 ya da yeni dedikoduları başlayan Phantom Vail bizlere tanıtılacak. Aralara PS4'le ilgili istatistikler ve yeni özellikler sıkıştırabilir. Şu anda hiç düşünemediğimiz yeni bir oyunla da çıkabilir, ki ben pek muhtemel görmüyorum. Çünkü Microsoft'la arayı gerçekten çok açtı. Bu sene aktif dinlenme yapabilirler. Gerçekten her şeyiyle beraber çok merak ediyorum Sony'i.
DİĞER
Bir de bunlara göz atalım. Hayır, Red Dead Redemption 2 ile ilgili hiçbir şey yayınlanmayacak, Rockstar E3 gibi ezik, boş beleş konferanslara(!) ne para ayırır, ne de vakit. Adamlar tek bir trailer ile dünyanın reklamını yapabilme yeteneğine sahip, E3'le mi uğraşsın. Onun haricinde hayır, Cyberpunk 2077 için her şey çok erken, adamların reklamını yapmak istedikleri oyun şu anda Gwent iken trailer videosu bile çoook düşük ihtimal.
Borderlands 3, Vampyr gibi oyunları da takip ediyor olacağım. Indie oyunlardan bir sürü video izlerim ben yine. Keşfedilecek güzel oyunların listesini bir sonraki yazıda paylaşırım. Indie dünyasını seviyorum ya..
Mount & Blade: Bannerlord da sağ sağlim çıksaydı keşke...