14 Haziran 2017 Çarşamba

UBISOFT FOR THE WIN (WAIT, WHAT?) (E3 2017)

        EA
    Aslında bir sürpriz hariç tamamen beklediğim gibi vasat bir sunum olmasına rağmen E3 içerisindeki ilk sunumun gazı olduğundan olsa gerek EA konferansını fena bulmadım.
Battlefield 1 DLC: EA başlangıçta Battlefield 1'i haklı olarak öve öve başladı konferansa. 20 milyon oyuncuya ulaştıklarını söyledikten sonra 8 tane yeni haritanın tanıtımını yaptı.
EA Sports: EA Sports'un Madden NFL, FIFA ve NBA Live tanıtımları oldu. Özellikle FIFA ve Madden'ı e-Spor tarafında ne kadar çok geliştiklerini uzun uzun anlattılar. Zaten EA sunumlarında oyuncuları fazla fazla konuşturdu, ki oyun sektörünün gidişatını da yansıtıyor bize bu. İlginçtir bu üç spor oyunuyla ilgili hiçbir gameplay videosu görmedik, sadece tanıtımlar mevcuttu. Madden'a da hikaye modu geliyor. FIFA'da da Alex Hunter'ın ikinci sezon maceraları devam edecek. NBA Live tarafında ise EA Sports, hala bir şeyleri ispat etme evresinde oldukları için oynanışın ne kadar değiştiği anlattı. Ben NBA Live'dan bu sene ümitliyim, 2K'in tahtının sallanmasını gerçekten istiyorum. EA, elbet böyle giderse 2K'i yakalayacaktır.
Need For Speed: Payback: Bu seneki NFS'nin en ilgi çekici tarafı araba çeşitliliği oldu benim için. Modifiye konusunda da ciddi vaatler verdi NFS yetkilisi, ne kadar iyi olur bilinmez şimdilik. Daha sonrasında Fast & Furious'dan özenilmiş, tırdan araba çalma odaklı bir oynanış videosu yayınlandı. Açıkçası çok heyecanlanmadım; fakat yarış oyunlarının genel oynanış tarzını tek bir videodan çıkarmanın güç olduğunu düşündüğümden açık kapı birakıyorum NFS: Payback'e. Senaryo tarafının da hiç iç açıcı durduğunu söyleyemeyeceğim.
A Way Out:İşte o sürpriz: EA, 'EA Originals' adında, indie geliştiricilere reklam, altyapı ve parasal destek sağlayan bir sistem duyurmuştu geçen sene. Birkaç tane oyunu çok beğendiklerini ve piyasaya çıkaracaklarını söyledikten sonra Brothers: A Tale of Two Sons'ın yapımcılarıyla beraber ortak çalıştıkları, sadece coop oynanabilen, A Way Out isimli oyunu tanıttı. Oyun, gerçekten çok güzel duruyordu. İki mahkumun hikayesini anlatan oyunda bazen bir kişi cutscene izlerken, diğeri oynanışa devam edecek; bazen ikisi de aynı eylemi yapacak. Oyunun bu ilginç dinamiği, çok ümit vadeden iki karakter ve onun hikayesiyle birleşince A Way Out, EA'nin en ilgi çekici oyunu oldu benim için. The Last of Us'ı andıran tarzı ve önceki oyunlarının kalitesini de göz önünde bulundurduğumdan çok büyük bir merakla 'Beklenilen Oyunlar' listesine adını yazdım.
Anthem: Bioware'in yeni action-adventure oyunun sadece ismi duyuruldu, asıl detaylar Microsoft konferansında tanıtıldı.
Star Wars: Battlefront 2: EA'nin yeni filmle beraber piyasaya çıkaracağı Star Wars'la ilgili uzun bir sunum gerçekleşti. Niyeyse kamera birden alttan görüntü çekmeye başladı(Ulan EA, ne fenasın ha. Gizliden gizliden iş çeviriyorsun da anlıyoruz biz abicim). Oyunda da ses aktörlüğünü yapan bir ablamız, Battlefront 2'deki oynanabilir karakterleri falan tanıttıktan sonra aynı geçen sene BF1'de yaptıkları gibi canlı olarak multiplayer bir maç oynattırdı oyunculara. Ama bu sefer konferansın içine dahil ettiler ve tek bir maç oynandı. Ayrıca geçen seneki sıkıcılığı azaltmak amaçlı sadece yeni şeylere odaklandılar. Ama yine de sıkıcıydı :) Eski usül beş dakikalık video herkesi mutlu ederdi.

         MICROSOFT
    Tam 22 tane oyun tanıtımı gerçekleştiren Microsoft, beklediğimden biraz daha iyi bir konferans gerçekleştirdi. Ancak birkaç oyun hariç çoğu oyunda saf oynanış videosu gösterilmedi.
Xbox One X: Gerçek 4K desteği sunacak olan Project Scorpio'nun ismi Xbox One X olarak tanıtıldı. Konferans boyunca da 4K desteğinin çok kez üstünde durdu Microsoft. Ama oyun tarafında o kadar başarılı değillerdi. Konsolun yurt dışı fiyatı da 500 dolar olarak açıklandı.
Forza Horizon 7: Tam tahmin ettiğim gibi Microsoft, ellerindeki nadir exclusive markalardan biri olan Forza serisine yeni bir oyun tanıttı. Diğer forzalardan çok bir fark gözükmedi bana.
Metro Exodus: Çok sevdiğim Metro serisinin yeni oyunu tanıtıldı. Grafikler oldukça hoştu. Saf oynanış gösterilmediğinden net bir yorum yapamıyorum ama atmosfer yine başarılıydı. Artık tamamen yüzeyde geçecek olan Metro Exodus'un ilham aldığı kitaplar arasında Metro: 2033 ve Metro:2035 var.
Assassin's Creed: Origins: Bir sürpriz oldu ve Ubisoft oyununu kendi konferansında tanıtmadı. Beş dakikalık oynanış videosu ise gerçekten çok kötü duruyordu. Geliştiren ekibin bir sene daha süresi olmasına rağmen her şeyiyle bu kadar kötü oyun çıkarmasına şaşırdım açıkçası.
State of Decay 2: Aslında üzerinde durmayacaktım ama Microsoft çok durunca bir şeyler yazayım istedim. Zombi temalı post apokaliptik bir yerde Walking Dead tarzı hayatta kalma oyunu.(Yazarken oyundan soğudum be).
The Last Night: En iyi ,en heyecan verici oyun tabii ki yine indie yapımcılardan geliyor. Muazzam sanatsallığı ve harika bir tanıtım fragmanıyla The Last Night'ı direk listeme ekledim. Detaylıca Indie bölümüne yazdım.
Sea of Thieves: Daha ilk tanıtıldığından beridir hiç içime sinmeyen Sea of Thieves'e Microsoft niyeyse sürekli uzun uzun tanıtımlar yaptı. Ancak bu seferki sunum gayet keyifliydi. Keyifliydi ama oyun yine de çok aham durmuyordu. Akıbetini gerçekten merak ediyorum.
Life is Strange: Before The Storm: Ekranda Square Enix yazısını görünce heyacanlanmamla fragmandaki ilk kareyle tanıtılacak oyunun Life is Strange olduğunu anlamam arasında çok küçük bir süre vardı. Yine de seveninin çok olduğu oyunun tanıtımı Microsoft için bir artı.
Shadow of War: Sürekli ama sürekli videoları çıkan oyunun yine bir videosu yayınlandı konferansta. Fena gözükmüyor, ama patlarsa da şaşırmam.
Ori and The Will of Wisps: İlk oyunun çok sevmiştim Ori'nin. Bu sebeple bu haberi de büyük mutlulukla karşıladım. Yine muazzam müzikleri, tarif edemeyeceğim seviyede başarılı görselleriyle Ori'nin yeni macerası bizlerle olacak.
Anthem: Bioware'in yeni oyunuyla ilgili bir video yayınlandı. Bu da saf oynanışa sahip değildi ama bir şeyleri gösteriyordu en azından. Mass Effect üçlemesini yapan ekibin oyunu olacak olan Anthem coop oynanışa da sahip. Destiny'i andıran level sistemi gibi gözükse de bu ekibin başarılı bir senaryo çıkaracağını düşünüyorum. Karakterimizin Fallout'daki power armor tarzı bir exo suite binip Iron Man gibi uçabilmesi gayet hoş olmuş. Özellikle atmosferi ve sualtı/suüstü her yeri gezebilmemiz çok başarılı. Gerçekten merakla bekliyorum.

        BETHESDA
     Bethesda bu sene oldukça kısa bir konferans yaptı ve yine de bir şekilde tahmin ettiğim 'fena değildi' seviyesine ulaştı. Ancak çoğu kişi oldukça kötü buldu.
Ivız Zıvır: 45 dakika süren konferansın yarım saati ıvır zıvırdı. Bethesda'nın konferans vermesine bile gerek yokmuş aslında. Ama onlar kolay yoldan reklam yapmanın bir yolu olduğunu düşündükleri için gereksiz şeylerle vakti doldurmaya çalıştılar. Gereksiz şeylerin içinde DOOM VFR, Fallout 4 VR, Elder Scrolls Online ve Legends falan vardı. Tek olumlu şey ise Dishonored 2'ye duyurulan DLC'ydi.
The Evil Within 2: Bethesda konferansını vasata çeken ilk oyun olan The Evil Within'e oldukça başarılı bir tanıtım videosu yayınlandı. Videoda ilk oyundaki karakterleri de gördük, ama herhangi bir oynanış göremedik. Korku öğesinin daha fazla olduğunu sezdim ben. Yine de başarılı bir tanıtım oldu. Yakın zamanda oynanışı da gösterirler çünkü 13 Ekim'de piyasaya çıkıyor. (Kesin ertelenecek)
Wolfenstein II: The New Colossus: Zaten geçen sene adını duyurmuşlardı. Beklediğimiz bir tanıtım oldu. Uzun bir video yayınlandı. Bu da saf oynanışa sahip değildi ama oldukça başarılı gözüküyordu. İlk başta ilk oyuna da gönderme yapan, Liesel diye yangın saçan binek bir makinenin(?) 1980'lerde çekilmiş gibi gözüken bir fragmanı yayınlandı. Sonrasında Nazilerin her yerde olduğunu televizyondaki kanal geçişlerinden anladıktan sonra oyunun Amerika'da geçtiğini öğrendik. Çok beğendim ben, merakla bekliyorum.
NOT: Bu iki oyunun fiyatının Steam'de 266 ₺ olması tek kelimeyle soygunluk !!

       UBISOFT
     Blogumdaki neredeyse her yazıda bir şekilde lafın kendisini bulduğu ve o lafın çok da olumlu olmadığı bir firma olan Ubisoft, bu sene E3'ün en başarılı sunumlarından birini yaptı. Bir sürü oyun tanıtan Ubisoft beni fazlasıyla şaşırttı. Aslında en başarılısı derdim de Devolver Digital n'aaaptı öle yav?
Rabbit & Mario: Kingdom Battle : E3'ün en beğendiğim oyunu oldu Nintendo Switch exclusive'i olacak olan oyun. Aşırı sevimli duran karakterler, çok başarılı gözüken sıra tabanlı oynanış ve görseller beni benden aldı. Hem de 29 Ağustos'ta piyasaya çıkacak.
Mario & Rabbids: Kingdom Battle

Assassin's Creed: Origins: Sadece bir trailer yayınlandı ve konferans sonrası 30 dakikalık oynanış videosunun olacağını söylediler. Çok da mantıklı bir iş yaptılar, nasıl olsa AC markasının çok da reklama ihtiyacı yok, insanlar da dün gördükleri şeyi tekrar görmek istemezlerdi.
The Crew 2: Euro Truck Simulator'un Amerika'da geçen arabalı versiyonu olan The Crew'in ilk oyunu çok da beğenilmemişti. Geliştirici ekip Ivory Towers pes etmedi ve gerek Wildlands DLC'si olsun, gerekse ikinci oyun olsun The Crew markasını yaşatmaya çalışıyor. Tanıtımda uçak, deniz arabası ve motorsiklet de sürebileceğimizi gördükten sonra gayet havalı bir trailer ile geleceğinin ne olacağını büyük merakla bekleten Crew 2 sunumu bitiyor.
South Park: Ana oyunla ilgili sadece trailer yayınlandı. Ayrıca mobile gelecek olan farklı bir oyun fragmanı da yayınlandı. Sırf South Park olduğundan denenir.
Transference: Ubisoft VR'dan ümidini kesmemiş olacak ki yeni bir korku oyunu tanıttılar konferansta. Elijah Wood'un yönetmenliğini yaptığı (What??) oyun hiç ilgi çekici durmuyor :)
Skull & Bones: Ubisoft'un klasik yeni bir IP duyurusu bu kez konferansın sonunda olmadı. Ama geleneği bozmadı taraf ise oyunun yine multiplayer oyunu olmasıydı. Sanırım Ubisoft, bir tane e-Spor oyunu tutturana kadar çeşitli formüller deneyecek. Bu seneki deney ise korsan temalı PvP maçlara sahip olacak olan, oldukça AC Black Flag'e benzeyen bir oyun olan Skull & Bones. 2018'de çıkacak olan oyunun geleceği hiç parlak gözükmedi bana.
Far Cry 5: Just Dance 2018 ve Starlink: Battle For Atlas gibi hiiç ilgimi çekmeyen iki oyunun ardından Far Cry 5'le ilgili yine saf olmayan bir oynanış videosu yayınlanmadı. Yav niye? Neyse, tanıtımını oldukça başarılı yaptılar Far Cry 5'in. Ama bildiğimiz Far Cry mantığının farklı bir versiyonu olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Yine de az da olsa bir ümit var içimde.
Beyond Good And Evil 2: Ubisoft asıl beklenmeyen bombayı en sonda, daha önce tanıtmayacağız dediği Beyond'da yaptı. Sadece CGI fragman yayınlanmış olsa da hem fragman çok başarılıydı, hem de uzun bir aradan sonra Beyond'dan bir haber alınabildi.

         SONY
    Sony, tam da tahmin ettiğim gibi aktif dinlenmeyle geçirdi bu seneyi. Ancak yine de biraz daha fazlasını koymuşlar, özellikle VR tarafına.
Uncharted: The Lost Legacy: Ağustos'ta piyasaya çıkacak olan Uncharted için Sony, geçen sene God of War'a yaptığı orkestra kıyağını bu sene Uncharted'a yaptı. Sadece bir fragman yayınlandı ve de güzeldi.
Days Gone: Days Gone geçen sene tanıtıldığında çok beğenmiştim ama oyunun patlayacağını da sürekli aklımdan geçiriyordum. Tanıtım videosu çok script'ti sanki. Nitekim bu sene de öyle oldu. Yine çok başarılı ama bunları sanki gerçek oyunda çok az görecekmişiz gibi geldi bana. Nihayetinde ben de oyunu çok beğendim ve çıkışını çok merakla beklemeye başladım.
Remake: Monster Hunter World ve Shadow of The Colossus gibi zamanının büyük ve sevilen oyunlarının remake videoları yayınlandı. Kesinlikle oynanır.
Call of Duty WWII: COD bile saf oynanış videosu yayınlamadı bu sene. Sanırım bütün firmalar Gamescom'u falan bekliyorlar. Tanıtım videosu iyiydi, başarılı olup olmayacağını merakla bekliyorum.
Playstation VR: Bir sürü VR oyunu tanıtıldı. Sony, bu tarafta çok iyi çalışmış ama VR sektörünün geleceği çok belirsiz bence. Yine de bir geleceği varsa Sony açık ara en önde şu anda.
God of War: Bu arkadaşa da saf oynanış videosu yayınlamadı. Ama yayınlanana videoda combatı az da olsa görebildik ve oldukça başarılı duruyor oyun. Çok beğendim ben God of War'u. Senaryo odaklı olarak gidecek olması da cabası.
Detroit: Become Human: Heavy Rain'in de geliştricisi olan Quantic Dream'in adventure oyununa yayınlanan trailer çok güzel duruyordu. Seçimlerin şehirdeki isyan seviyesini bile değişeceğini görmek benim gibi bu türü hiç sevmeyen bir adamın dahi ilgisini çeki. Bu oyunu da merakla bekliyorum.
Spider-Man: Insomniac Games'in yaptığı Spider-Man'i özel olarak, en sonda, saf oynanış videosuyla tanıttı Sony. Oyun gerek görselliği olsun, gerek combatı olsun çok ama çok güzel gözüküyor. Belki de olabilecek tek sıkıntısı fazla Quick Time Event'lerin olmasıydı. Ama bunun çok etki edeceğini düşünmüyorum ben.

       DİĞER & INDIE
    Bu sene indie tarafı da fena değildi. EA tarafında A Way Out çok güzeldi(Aslında A Way Out, dağıtımcıya sahip olduğu için indie olarak sayılmıyor). Microsoft tarafında The Last Night, Ashen ve The Artful Escape oldukça başarılıydı. The Artful Escape, gelecekte geçen, yapay zekanın her konuda insandan üstün geldiği bir dünyada geçen puzzle adventure oyunu. Senaryo odaklı olarak gidecek olan The Last Night, E3'teki en favorilerimden biri oldu. The Artful Escape ise sene başında keşfedip takibe aldığım bir oyundu. (Nasıl gururlandım anlatamam :) ) Francis Vendetti isimli bir müzisyeni kontrol edeceğimiz oyun David Bowie kafasında, oldukça renkli ve eğlenceli gözüküyor. Ayrıca sevdiceğim Klei de Griftlands isimli RPG oyunun fragmanını yaptı, Klei'den ne çıksa oynanır aga! Klei'nin böylece Oxygen Not Included, Hot Lava ile birlikte henüz tam sürümü çıkmamış üçüncü oyunu olacak. Bir indie firma için gerçekten büyük istek.
     Gururumuz Mount &Blade de hem oynanış hem de fragman yayınladı. Genel olarak olumlu yorumlar alsa da artık insanların sabrı azalmış gibi, haklı olarak, sürekli çıkış tarihini bekliyorlar. Benim temennnim tabi ki sorunsuz çıkması.

     Evet... Bir E3'ün daha sonu. Ben tatmin olmuş şekilde ayrılıyorum konferanstan. Ama her yıl, Max Payne 4 ve Valiant Hearts 2 duyurusu olmayacağından içim buruk ayrılıyorum.
FAVORİLERİM: A Way Out, Anthem, Metro Exodus, The Last Night, Wolfenstein 2, Mario & Rabbids, God of War, Spider-Man