Madem grip yüzünden kafam ders almıyor ve vakit var, o zaman size heyecanınızı çoğaltacak bir haber vereyim: Half Life 3.
WTF Mert? Hani gerçek olsa bile inanmayacağınız duruma gelen bu oyun hiç bu kadar yakın olmamıştı. Hemen kanıtları sunayım.
1) Çıkış tarihlerine göre gidelim. İlk belirti Valve'ın Steam Machine'i tanıtmasıyla başladı. 2015'in Kasım ayında çıkacağını açıklayan Valve, Steam Machine fikrini ilk kez 2012'de söylemişti. Bu alet ne iş yapar diye merak ettiyseniz, hem mouse+klavye ile oynayabileceğiniz, hem de görüntüyü televizyona yansıtarak oyun konsolu olarak oynayabileceğiniz bir aygıt. Yani Gabe bu alet için beklemiş, uğraşmış anlaşılan onca yıl. Bir de şunu söyleyeyim: Amaçlarının Steam'de olan bütün oyunların bu makinede de çalışmasını sağlamakmış ki bu haber benim tüylerim diken diken yapmaya yetti bile. Oyun konsollarıyla aynı fiyatta çıkacağı da son çıkan haberlerde, yani Half Life 2'nin Steam'i zorunlu kılarak, sonradan da fiyat politikası ve hizmetiyle Steam'i bütün PC oyuncularının gönlündeki V.I.P'yi alarak yaptığı politikanın aynısını Half Life 3 içinde yapması çok mantıklı bir yaklaşım.
Her ne kadar Steam'in aktif kullanıcı sayısı 125 milyon gibi inanılmaz ötesi olsa da (Devlet mi kurmak istiyor acaba Gabe bizi ordusuna almak için 'Gelirseniz HL3 oynarsınız' demeye çalışarak) oyun konsolunun ulaştığı kitleye göre yeterli değil ve ellerinde Half Life 3 gibi bir koz da varken aletlerinin tanıtımı için kullanmaları onlar için büyük fırsat olacaktır.
2) İkinci kanıtımsa Valve'ın Hazirandaki E3'e katılacak olması. Şimdi buradan Valve'ın oraya gitmesinin amacı Steam Machine'in ayrıntılarını vermek, kullanıcılara da test ettirmek ve HTC ile anlaştıkları VR hakkında bilgi vermek gibi bir yaklaşım olabilir, haklısınız ve büyük ihtimal de onlar olacak. Ama orasının da adının E3 olduğunu unutmayalım, yani oyun tanıtmak amaçlı yapılan bir organizasyon, makine değil ve Valve da çıkıp 'Makine yaptık da deneyin nasıl olmuş' demez. Half Life 3 olmaz, Left 4 Dead 3 olur, belki o da olmaz, Dance With Homies olur, yani bir beklentim kesinlikle var.
Buradaki bariyer Bethesda'nın konferans verecek olması, sonuçta yeni bir Elder Scroll ya da Fallout tüm E3'ü domine etme tehlikesi var. Acaba Valve böyle düşünüyor mu bilmiyorum ama tek bildiğim Gabe'den her şeyi beklemek.
3) En önemli bomba bu: Source 2 oyun motoru. Ne bu şimdi reyiz? Tam da senin makinenin çıkış tarihinin belli olduğu anda ve E3 öncesinde duyurdun. Böyle ümitlenin ezik domatesler mi demeye çalışıyorsun Gabe? Şimdi tabi Steam Machine için geliştiricilere imkan tanımak amaçlı olarak açık kaynak kodlu yazmış olabilirler gibi sağlam bir tez olsa bile önceki oyun motorunun Half Life 2'de kullanılan olması ne kadar ilginç. Hani geliştiriciler için olsaydı bu motorun 11 yılda en az 2 tane daha sürümü çıkması gerekirdi. Güzel kıvırmalar bunlar saklamak için,
Ama bir sorun var ki o da çıkış tarihini açıklanmadı. Bunu da ben yorumcular HL3 için kesin bir tarih belirlemesinler diye yapılan bir önlem olduğunu düşünüyorum ve çıkış tarihinin oyunun tanıtımıyla beraber duyurulacağını bekliyorum.
Elbet Half Life 3 gelecek ve bu sene çıkması Valve için en optimum zaman. Eğer Steam Machine de Steam gibi büyük bir kitleye ulaşırsa biz PC(biz dedik ama bizdensin demi?) oyuncuları için bayram havası gibi günlerin geçeceği kesin.
