12 Şubat 2015 Perşembe

Minecraft Biraz Mantıksız Oldu Sanki

   Büyük ihtimal duymuşsunuzdur Minecraft'ın ülkemizde şiddet unsurları olduğu ve çocukların gelişimini olumsuz etkileyeceği için yasaklandığını, daha doğrusu mahkeme kararıyla yasaklanıp yasaklanmayacağının belirleneceğini. Çünkü artık sadece ülkemizde değil, BBC, Newsweek ve hatta Gamespot bile haberini yapmış bulunmakta. İşin düşündüğümden daha farklı ve büyük olduğunu fark edince hemen bir araştırma yapıp neyin ne olduğunu yazmak istedim.

   Minecraft'ın nasıl bir oyun olduğundan bahsetmeyeceğim, bu adresten bilgi edinebilirsiniz. Kısacası küplerden istediğiniz dünyayı oluşturabileceğimiz Survival tarzı(hayatta kalmaya çalışmak) bir oyun. Oyun o kadar popüler oldu ki ileriki yıllarda Minecraft Pocket ismiyle mobile, ve hatta Minecraft Console Edition ile de konsollara geldi bu piksek piksek grafiklere sahip bir haftada geliştirilmiş oyun. Sonra oyunu yapan Markus Persson, Mojang'ı Microsoft'a 2,5 milyar $'a sattı.

   Oyun çıktıktan sonra bile sürekli ve hala da mükemmel şehirler,binalar oluşturan insanların haberleri yapılmakta Minecraft'ın. Youtuber dediğimiz Youtube'dan sürekli olarak video paylaşan kişilerin en fazla yaptığı oyun olmasından tutun da Nisan 2014'ün sonunda sadece PC satışlarının 15 milyona ulaşması oyunun ne kadar ön planda olduğunu anlatır umarım. Daha anlaşılır olması için şaheserlerden sadece ikisi;



   Minecraft'ın da en çok ilgi çekici özelliklerinden biri de bu zaten, istediğinizi yapabilmeniz. Hatta MinecraftEdu sürümü ise okullarda kullanılmakta. Eğitici olarak kullanılan bu oyunun ülkemizde yasaklanma ihtimali durumuysa aslında video oyunlarından sadece duyduklarımızla kaldığımızı gösteriyor. Bakan bile dünyada GTA kadar ünlü olan bir oyunu bilmemesi ya da sadece olaya 'Şiddet mi? Hemen araştıralım' gözüyle bakması ve bu durumun bu seviyeye geldiğini bilememesi üzücü. Acaba bakan şu anda Dünya bülteninde yer aldığını biliyor mu onu merak ediyorum ben. Zaten Pegi denilen kaç yaş üzeri insanın oynayabileceğini belirleyen bir kuruluş var ve bilinçli bir aile o yaş sınırlamalarına uyarak (Minecraft için 6+) hiç bir sorunla karşılaşmaz.

   Gamespot (Oyun dünyasının en bilindik sitelerinden biridir) konuyu direk olarak Microsoft'la konuşmuş ve onlar da şöyle demiştir.
   "...Minecraft'ın dünyası tehlikeli bir dünya. Bu dünyada geceleri ortaya çıkan korkutucu ve cinsiyetsiz canavarlar var. Hayatta kalmak için, kendinizi onlara karşı savunmanız gerekebilir.Eğer insanlar bu fantastik dünyadan endişe duyuyorlarsa, onları yaratıcı modu oynamalarını, ya da Barışçıl Mod'u aktif hale getirmelerini teşvik ederiz"
   Böyle kolaylıklar bile sağlayan oyunun diğer hiç kolaylık sağlamayan ve sansür bile koymayan oyunlarla kıyaslandığında farkın ne derece büyük olduğu kaçınılmaz bir gerçek.

   Aslında oyun yasaklamalarını Avustralya, Almanya gibi (Hatta Almanya da Dying Light'ı aynı sebepten yasakladı birkaç gün önce) gelişmiş ülkelerde de fazlaca duyduk (Bütün ülkelerin tam listesi için: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_banned_video_games ) ve ülkemiz bu konuda çok iyi bile. Asıl sorun çok (çoook) daha fazla şiddet içeren oyun varken neden Minecraft Sayın Bakan? Okullarda eğitim amaçlı bile kullanılıyorken ülkemizde (eğer olursa) yasaklanacak olması sadece büyük bir trajikomik hikaye olarak kalacak ve umarım böyle komik bir senaryoyla karşı karşıya kalmayız.