Oyuncuların bayramı E3 bu sene çok.....çok.....büyük bir hüsrandı. Öyle ki bu seneki yazıyı sadece konuşmak istediğim oyunlar üzerinden gitme kararı aldım, çünkü vakit harcamaya değmez bir seviyedeydi.
Çok da güzel ispatım var vakit harcamamak için. Gelin beraber hangi oyunların oynanış videosu yayınlanmış bakalım: Star Wars: Jedi Fallen Order, Watch Dogs Legion, zaten daha önce gördüğümüz Doom Eternal..... Evet? Başka?... Really? Is it all you have E3? Just because next gen consoles will release next year, y'all showing some garbage CGI trailers?
Sony gerçekten katılmamakta haklıymış dedim E3 sonrası. Elinde malzeme yoksa çıkma sahneye, değil mi? Neden zorla bir şeyler varmış gibi bir izlenim oluşturuyorsun?
Üstüne muhtemelen yeni nesilde çıkacak oyunların reveal trailer'larının birçoğunu konferanslar öncesi öğrendik. Neredeyse, gerçekten neredeyse hepsinin adı çıkış tarihlerine kadar sızdırıldı. Zaten ortalıkta oynanış fragmanı yok, üstüne bir de sızıntılar eklenince E3 tam anlamıyla balon çıktı bu yıl. Neyse geçelim oyunlara..
Star Wars: Jedi Fallen Order: EA'den beklediğim tek oyun olan Star Wars'ın 15 dakikalık uzun bir oynanışı yayınlandı. Görseller güzel, Uncharted ve Titanfall dinamikleri var ve fena değiller. Ama ana karakter, yapay zeka ve oynanış sırıtıyor. Ana karakterin droidi güzel, senaryo pek de heyecanlı olacak gibi durmuyor ama net bir şey diyemiyorum. Açıkçası çerezlik bir oyun gibi duruyor, bekleyip göreceğiz.
Ori and The Will of The Wisps: Nihhhaeyett çıkış tarihi geldi Ori'ye, ama o da ne? Şubat 2020 mi? ohhh..
Cyberpunk 2077: Aha geldi reis, bakalım ne yapacaklar? Artık bir çıkış tarihi istiyorum aqqq. Hımm cgi fragman, aa bu karakter önemli değil miydi niye öldürüverdiler? Keanu Reeves mi o? Oyun iyice amacından saptı sanki. Aaa sahneye kadar getirtmişler adamı. :) Ne kadar da cringe hareketleri var. İnsanlar niye bu kadar seviyor ya Keanu'yu? Ben neyi göremiyorum anlamadım. Aa bir tane daha fragman ve bu sefer cidden çıkış tarihi geliyor? 16 Nisan 2020 mi? Çüüşşş. Yeni nesil dayatması olmasa hiç çıkartmaya niyetiniz yoktu sanki. Neyse bari beklemeye devam.
Minecraft Dungeons: Aha yeni Minecraft mı o? Dungeon crawler mı? Minecraft Diablo is real. Ogz mutlu tabi bıkmıştı Path of Exile'dan. Bana gene bir şey yok.
Blair Witch: Outlast 3? Silent Hill? Hımm Blair Witch'miş. Sanırım sızdırılmamayı başaran tek oyunsun Blair Witch, onda da korku oyunusun hiçbir işe yaramıyorsun.
Psychonauts 2: Aha Double Fine'ı da satın almış Microsoft. Gitti güzelim bir firma daha. Güzel bir oynanış görelim hadi...Bölüm tasarımları ne kadar güzelmiş öyle, oynarım ben bunu. Hımm bir dakikalık videoymuş, olsun güzeldi gördüklerimiz. Bekliyoruz seni Saykonats
Gears 5: Bir şey sormak istiyorum sana Gears 5? Neden, gerçekten neden sahnenin altına bilgisayarlar yerleştirip, karşısına da insanlar dikip tanıtımı orada gerçekleştiriyorsun? Hadi tamam konsept falan, peki neden hiçbir oynanış göstermiyorsun? Üstelik çıkış tarihin bu kadar yakınken? Yoksaaa sen de mi balonsun? Bence kesinlikle öylesin Gears 5.
Dying Light 2: Evvet hadi göster hünerini babalık. Yok? Neden? Tamam anladık seçimler her şeyi değiştirecek vs. de bu lafları Todd Howard da söylüyor, bize kanıt lazım? Yok? Peki o zaman şüpheyle beklemeye devam.
Elden Ring: George R.R Martin ve From Software işbirliği mi? Ha bu sızan oyun Elder Ring? Sadece tanıtım fragmanı var, demek ki yıllar yıllar göremeyeceğiz bunu.
Halo Infinite: Aha Master Chief... ama nope! Yeni nesile saklıyorlar, peki eyvallah. Madem öyle neden iki sene önce duyurdunuz diyeceğim ama demiyorum, eyvallah!
.....Sabah olur....
*Esner* Bakayım Badassta ne duyurmuş, ne yalanlar söylemiş gene? Evvvet tam da düşündüğüm gibi Todd Howard online zırvalıklar hakkında konuşmuş, Doom Eternal gameplay yer almış, Arcane Studios yeni oyunun duyurmuş (Konsept ilgi çekici duruyor), aa tutturamadığım bir şey var? Mikami yeni oyununu duyurmuş: Tokyo Ghostwire. Tabii ki oynanış yok çünkü yeni nesli bekliyorlar. Yani tamamen boş bir konferans, güzel!
.....Akşam olur....
Ubisoft bari sen bir şeyler yap. Aha Watch Dogs ile başladılar. Adam hemencecik ölüverdi ya la.. Permadeath mi? Hımm ilgimi çekmeye başladın. Tüm NPC'ler oynanabilir karakter mi olacak? Ne kadar da İngiliz her şey, pek bir uyumlu olmuş. Bayağı bayağı ilgimi çekmeyi başardın sen Watch Dogs Legion, sanırım E3'ün en iyisi sensin.
Konferans iyi başladı yav, bi Splinter Cell patlatsalar E3 kurtulacak. Hımm Ghost Recon Breakpoint...Hımm Just Dance... Hımm For Honor'a güncelleme...Hımm The Division 2'ye güncelleme...Brawlhalla'nın ne işi var ya orada? Ubi mi satın aldı seni? Hımm bu sızdırılan oyun Roller Champions...Gods and Monster mı? Ne kadar da mobil oyun gibi duruyor? Bitti derken? Wut? Nasıl yani? Wut? Splinter Cell yeni jenerayona saklıyorsunuz yani? İyi de neden? Senin konsolun yok exclusive anlaşman yok? Wut? Nasıl bir E3'tür bu.
......Sabah olur.....
Square Enix'te azıcık da olsa potansiyel vardı, bakalım ne yapmışlar. Tabii ki de NOPE! Bir adet Avengers var elimizde. Bakalım nasıl olmuş fragman.. Ehh oldukça sıkıntılı duruyor ama net bir şey söylememek gerek. Haa bir de People Can Fly'ın oyunu vardı Outriders diye, o da takibimizde.
Nintendo'yla zaten uzaktan bir ilişkim var, buraya dahil etmiyorum. Bakalım bağımsız oyunlarda ne var: Cris Tales, Valfaris, Genesis Noir, El Hijo, Mosaic, Fall Guys, Griftlands, Spiritfarer, Way to the Woods, 12 Minutes, Carrion.
Güzeeeeellllll. Gayet iyi bir liste var bu sene bağımsız tarafta. Her biri takip edilesi, potansiyeli yüksek duruyor. İyi bari en azından bu tarafta fena olmayan bir iş çıkmış. Ama tabii bu E3'ü kurtarmaya yeterli değil maalesef. Çünkü bağımsız oyunlarda sadece potansiyele oy veriyoruz, kesin iyi olacak diye bir iddiaya giremiyoruz. Çok potansiyelli oyunlar yer alsa da hepsi kötü de çıkabilir.