Öhöm.. Evet özümüze dönelim. Belki de oyunlardan ileride uzaklaşacağım; ancak E3'ü bekleme heyecanından vazgeçmeyeceğim gibi hissediyorum. Yılın tartışmasız en meraklandırıcı anlarını yaşatıyor E3 bana. En sönük halinde bile "Olleyy bee" diyeceğimiz bir oyun gösteriliyor, zilyon tane fragman, oynanış videosu izliyoruz, tartışıyoruz. Bütün oyun camiası bayramın ilk günündeki anneanne ziyaretindeki gibi buluşuyor, güzel vakitler geçiriyor. E3'ü niye tanımlıyorum yav ben.
EA
Yine"geleneksel" olarak (nihihi) konferans tarihlerine göre oyun firmalarını diziyorum. İlk olarak her zamanki gibi EA var. Sevgili paragöz firmamız EA bu sene de çok keyifli olacağını düşünmediğim, ancak yine de E3'ün ilk konferansı olmasından ötürü zevk alacağımız bir konferans olacak. Firmanın Battlefield V'i de duyurmasıyla birlikte karşımıza çıkacakların çoğu belli: FIFA 19, Madden NFL 19, Battlefield V, Anthem. Bu kesin olanların yanında bir de Respawn'ın geliştirdiği Star Wars ile EA Play çatısı altında bir indie oyun görmek şaşırtıcı olmaz, ki lütfen bunları görelim, sıkıntıdan gebermek istemiyorum. Zira Battlefield V hiç ilgimi çekemedi bu sene. Anthem'dan da soğumuştum. Aslında yeni bir Plants vs. Zombies ve Sims de görebiliriz sanki. Yeni IP görmek biraz fazla hayalci olsa da izleyip gidiyoruz işte.
MICROSOFT
İlginçtir EA'den bile sıkıcı olan Microsoft konferansları bu sene en çok merak ettiğim konferans oldu. Çünkü diğer firmalar aşağı yukarı ne göstereceklerini belli etse de Microsoft'tan çıt çıkmıyor. Ayrıca son iki sene içerisinde Sony'nin ağır bir üstünlüğü olması Microsoft'a bir baskı oluşturuyor. Microsoft'un tekrardan rekabet edebilmesi için günümüz jenerasyonun sonuna yaklaşmışken sağlam bir şeyler göstermesi şart. Peki neler olabilir? Yeni Forza'nın yanı sıra Gears of War 5 ve Halo 6 görme ihtimalimiz oldukça yüksek. Bunların yanına bir de Fable 4 gelebilir. Ancak bunlar artık yeterli değil bence. Bu yüzden Microsoft'tan yeni IP'ler bekliyorum ben.
Microsoft kendi exclusive oyunları dışında tonlarca farklı oyun gösteriyor. Normalde çok da ilgi çekici olmayan oyunları gösteren Microsoft bu sene bu tarafta da heyecan uyandıran oyunlara sahip. Bunların en en başında meraktan çatladığımız Cyberpunk 2077 geliyor. Cyberpunk'ın Microsoft'ta gösterileceği kesin değil ama çok yüksek bir ihtimal. Cyberpunk'ın yanında bir de Metro Exodus ve Ori and the Will of Wisps var. Güzel şeyler göreceğimiz kesin, bu yüzden en çok Microsoft'un konferansını merak etmekteyim efendim.
BETHESDA
Microsoft'tan sonra en çok merak ettiğim diğer konferans ise Bethesda tarafında. Geçtiğimiz sene oldukça az oyun göstermelerine rağmen benim fena bulmadığım konferans bu sene çok çok iyi geçebilecekken sızdırmalar yüzünden heyecanlı geçmeyecek gibi. İlk olarak Rage 2 sızıntısı yüzünden Bethesda resmi olarak oyunu tanıttı. Sonrasında ise firma Fallout 76 adında bir oyun duyurdu. Bu oyunun da çok büyük ihtimalle online olacağı medyada dolaşıp duruyor.
Sızıntıların yanında emin gibi olduğumuz Elder Scrolls Online ve Quake Championship yenilikleri de konferansta gösterilir. Elder Scrolls VI için ise hiç ama hiç ümidim yok, hele aynı stüdyo Fallout 76 ile uğraşırken. Geriye sürpriz olabilecek bir tek Id Software'den bir şeyler kalıyor. Yeni bir Doom? İnşallah. Yeni bir Arcane Studios oyunu? Meh, çok zor. Gelse gelse Wolfenstein 2'ye DLC, önceki oyunların Nintendo Switch fragmanları vs gelir. Şimdi düşününce çok da bir şey yokmuş Bethesda'da. Ama olsun, heyecanlanacak şeyler var.
UBISOFT
He he, uğraşmayı en çok sevdiğim firma Ubisoft bu sene maalesef geçen seneki zirve performansını yapamayacak gibi duruyor. Firma göstereceği oyunları açıklamışken Assassin's Creed: Odyssey sızdırıldı ve akabinde resmi açıklama geldi. Bu sene maalesef konferans önceleri çok fazla sızdırılma oldu. Açıkçası ben yeni bir AC duyurusu beklemiyordum. Ama yine yeniden AC videolarına maruz kalacağız.
Ubisoft'un açıkladığı oyunlar ise Beyond: Good and Evil 2, The Divison 2, Skull & Bones, Starlink Battle For Atlas ve VR oyun Transference şeklinde. Bu oyunlar arasında tabii ki tartışmasız olarak en çok beklediğim oyun Beyond benim, ki Ubisoft'tan merak ettiğim tek oyun bu ayrıca. Bunların yanında Ubisoft'un her zaman yaptığı sürpriz oyun duyurusuna oyum Watch Dogs 3'e gidiyor. Bu da çok fazla olmasa da yine de merak ettiğim bir oyun olur. Bunların haricinde çok da bir şeyler ümit etmiyorum Ubi'den.
SONY
Son birkaç senede konferansların merak konusunda en çok zirve yaptıranı Sony bu sene konferans öncesi hangi oyunlara odaklanacaklarını bile açıkladı. Bu oyunlar çok ilgi çekici olsa bile sürpriz oyun duyuruları her zaman bilinen oyunlardan heyecan uyandırıyor bende. Sanırım ben E3'ün bilinmezliğini seviyorum. Neyse..
Death Stranding, Spider-Man, Ghost of Tsushima ve The Last of Us: Part 2 ile karşımıza çıkacak Sony. Bu oyunlar arasında Death Stranding ile The Last of Us 2'yi gerçekten merak ediyorum. Sanırım Sony'i Bethesda'dan daha çok bekliyorum. Sony'nin ölüsü bile çok kaliteli yav. Sadece bu oyunlarla bile "Sony iyi iş çıkardı" derim ben. Bunların yanına yeni bir oyun gelmesi çok zor, VR oyunlar, indie oyunlar falan gösterilir gibime geliyor.
DİĞER
Nintendo, Square Enix konferanslarıyla pek alakam olmadığı için başlık altında toplama gereksinimi duymadım. Bunları direk geçiyorum. Adını zikretmediğimiz oyunların başında Remedy'nin Project 7 kod adlı oyunu var. Remedy ne yapsa ilgimi çeker, umarım para getiren bir oyun çıkarırlar. Yoksa firmanın geleceği pek parlak değil.
Tabii ki Devolver Digital konferansı da radarımda, geçen seneki absürtlükten bir doz daha almak fena olmaz. Indie oyunları da incik incik takip edeceğiz elbet, spesifik bir oyun beklemek çok zor bu tarafta.