Öte yandan şu anda erken erişimde olan indie oyun We Happy Few, dağıtımcılık için Gearbox ile anlaştı ve oyunun fiyatının 60 dolara çıktığını açıkladı (ülkemizde PC için 177 ₺) ve üstüne Season Pass duyurdu. Season Pass'te üç tane DLC olacak. Bu oyun, dağıtımcı Gearbox'un acımasız politikası altında mahsur kaldığından mıdır bilinmez değerinin çok üstünde bir fiyat istiyor.
Üstteki iki örnekle demek istediğimin oyun fiyatlandırmasındaki dengesizlik olduğu anlaşılabilir. Peki hangi oyun ne kadar fiyatla piyasaya çıkmalı? Firmalar oyun fiyatlarını neye göre belirlemeli? 2015 yılında piyasaya çıkan ve en fazla altı saatlik oynanış sunabilen The Order: 1886, 60 dolardan piyasaya çıkarken, tekrar oynanabilirliği sonsuza yakın olan The Binding of Isaac: Rebirth'ün 15 dolardan piyasaya çıkması ne derece doğru ve adil?
Bu noktada AAA oyunlarının tanımına bakmak gerek: AAA oyunlar, yapımı uzun süren, yüksek bütçeli, dolayısıyla yüksek ekonomik risk içeren oyunlardır. Battlefield'ından Metro: Last Light'a kadar, adını sıkça duyduğumuz bu oyunlar, AAA oyunlar olarak geçiyor. AAA denmesinin sebebi, "A lot of time", "A lot of resources", "A lot of money" (çokça zaman, çokça kaynak, çokça para) cümle öbeklerinin baş harflerini kullanmasındandır. Adından da kolayca anlaşılacağı gibi bu oyunlar için ayrılan zaman, kaynak ve para, bu oyunların 60 dolardan piyasaya çıkmasını sağlıyor.
60 dolar, bir standart haline gelse de para saymayı seven firmalar, ana oyunu 60 dolardan çıkarmasına rağmen, gerek DLC'lerle gerekse mikroödemelerle oyunu aslında tam çıkartmayarak oyunculardan daha fazla para alma peşine düşüyor. En bilinen örnek olan Battlefield serisi, 60 dolara ana oyun ve altı multiplayer harita, 60 dolara da 24 ek haritayla beraber yeni silah, gadget satıyor.
Ayrıca, kendini AAA oyunuymuş gibi gösterip 60 dolardan piyasaya çıkan oyunlar da var. The Order: 1886, bu oyunlardan birisi işte. En ünlü örneğimiz ise geçen sene piyasaya çıkan No Man's Sky. No Man's Sky'ın fiyat politikasını geçen sene yazmıştım.
![]() |
| The Binding of Isaac: Rebirth için bir yorum |
Nasıl 60 dolar AAA oyunlar için bir standartsa(!), 15 dolar da indie oyunlar için bir standart oldu. Bazı oyunlar, oyunun boyutuna göre daha ucuz piyasaya çıkabiliyor. Indie oyunlar, minimalist ancak yeri geldiğinde AAA oyunlardan daha orijinal, yeri geldiğinde oyuncuya uzun saatler harcatabilen oyunlar oluyor. Hem 60 dolar verip hem de daha az zaman ve o zamanı kalitesiz geçirdiğinde insan, bu durumun adaletsiz olduğunu doğal olarak düşünüyor.
Oyunları, insana verdiği keyfe göre ücretlendirmek imkansız. Ancak indie oyunların bile 60 dolar istediği günümüz fiyatlandırması da hiç adaletli değil. Ninja Theory gibi, CD Projekt RED gibi oyuna gerçek değeri, hatta fazlasını veren firma sayısı çok az. Her oyunu inceleyip, değerine göre fiyat belirleyen bir kuruluşun var olmasının pek mümkün olmadığı da düşünüldüğünde işlerin iyice kötüye gittiğini görmek üzücü oluyor.
