Artık kendime kesin olarak bipolar bozukluk başlangıcı koyduğum bu günlerde oyunlarla aram pek iyi gitmiyor açıkçası. Özellikle karantina öncesi hatırı sayılır içerik tüketmemden dolayı belli bir doygunluk seviyesine ulaşmakla beraber fark etmesem de fazla izole bir hayat da beni isteksizliğe sürüklemiş. Üstelik E3 de yok, dolayısıyla heyecan ve merak da yok. Biraz uzaklaştık kısacası. Ama paralel evrende yaşayan Bartınlı Ferit Merkür'ün de dediği gibi "Gelenek must go on!" sözüne riayet ederek tam 5 senedir devam eden bu ritüeli bu sene de yapmamak olmayacaktı tabii ki. Dile kolay. 5 sene! E E3 yok, nasıl olacak ki? E3Aylar sayesinde.
Oyun endüstrisinin ticari dünyanın bir halkasının olması bu sene işimize yaradı açıkçası. Zaten uzun süredir büyük projelerini E3'te duyurmak için takvim planlayan şirketler yine bu dönemde bir şekilde oyunlarını, yaptıklarını duyurmak zorundalar (Olan Warner Bros'a oldu iyi mi, onlara reklam da lazımdı). O yüzden firmalar bir şekilde en uygun, daha fazla insana en rahat erişebilecekleri bir yol bulmaya çalışıyor. Bu yollardan en popüleri ve mantıklı olanı dijital konferanslar tabii ki de. Devolver Digital, EA, Microsoft ve Ubisosft kendi dijital konferanslarını duyurdu. Biz zaten dijital olarak izlediğimiz için bu firmalar tarafında bizim için fark eden çok da bir şey olmayacak. Onun haricinde IGN ve Geoff Keighley'nin Summer Fest programları öne çıkıyor. Tüm bu tanıtım merasimleri yaklaşık olarak 3 ay sürecek. Aşırı uzun intro'dan sonra sıkışlara geçelim artık.
EA
Tabii ki geleneği bozmayarak ilk olarak EA'den başlıyoruz ki önce bi sövelim, sinir stres bi çıksın bizden, değil mi ? Bu sene EA kanadında aşırı bir sızma gerçekleşmedi. Ufak haberlerden de anladığımız kadarıyla o eski cringe business model hala devam ediyor. Vince Zampella'nın söz söyleyebilme yetkisi sayesinde ortaya çıkabilmiş Star Wars: Jedi Fallen Order'ın devam oyunun geleceğini tahmin etmemek pek olası değil zaten. Herhangi bir resmi duyuruya da gerek yok ama konferansta kısacık bir trailer görebiliriz gibime geliyor. Apex için de karakter, map vs tanıtım fragmanı gelebilir. İyi ki bu adam var ha EA, yok işiniz iş değildi. Gerçi olmasaydı bir ihtimal aklınız başınıza gelecekti de nyse .s.s
Anthem'a destek vermeye devam edeceğini açıklamıştı birkaç ay önce EA. Eğer vazgeçmedilerse Anthem ile ilgili yenilikler görebiliriz. Yeni bir Dragon Age ve Mass Effect haberlerini görüyorum medyada ama hiç ihtimal vermiyorum bu sene için, daha çok erken. Keza yepyeni bir IP de hiç olası gözükmüyor ama yeni nesile bu kadar yavan girecek olmaları da şüphe uyandırmıyor değil. Bu yüzden bir yerlere şüphe sıkıştırıp geçiyorum. (Edit: Yeni bir IP geliştiriliyormuş ama tanıtılıp tanıtılmayacağını bilmiyoruz.)
Microsoft
Microsoft devamlı olarak konferans veriyor. Hatta yarın birkaç tane yeni nesil oyun tanıtılacağını da açıkladı. Bu oyunlar kendi firmalarının oyunları olmayacakmış ama bir iki ay önce bahsettikleri büyük konferans durumunu tam kestiremedim. Sanırım orada asıl göstermek istedikleri Xbox Series X. Keza bu 3 ayda neredeyse her şeyi öğreneceğimizi düşünüyorum konsol tarafında.
Yeni nesil için sağlam oyun stüdyolarını bünyesine kattı Microsoft. Hepsinin bir şeylerle uğraştığını söylüyor Phil Spencer abimiz. Bu "bir şeylerin" büyük çoğunluğu yepyeni isimler olacak gibi. Çünkü zaten dahil ettikleri stüdyoların markalaşmış bir ismi yok (Pillars of Eternity'i saymıyorum hayır.) Doğal olarak yeni şeyler bekliyor insan. Ben en çok Turn 10 Studios'un yaptığı RPG'yi merak ediyorum yalan yok :) Ne yapıyor abi bunlar onca sene gizli gizli? Hiç sızıntı falan da yok.
Microsft'un asıl kozu tabii ki Halo Infinite olacak. Mutlaka bir şeyler göreceğiz bu dönemde. Hatta konsolla beraber çıkacağını iddia ediyorum.
Bethesda
Geçen E3'te yeni nesil için duyurdukları, gerçekten ilgimi de çeken Ghostwire: Tokyo ve Deathloop'tan bir şeyler bekliyorum. Zaten bunları da göstermezse başka gösterecek bir şey kalmıyor ki :) Ha bak şu an hatırladım yalan üstadı Todd Howard abimizin öncülük ettiği bir Starfield oyunu vardı. Elder Scrolls'tan da önce çıkması planlanıyordu falan. Onunla ilgili bir şeyler görebiliriz. Hadi bakalım fena değil, az ama öz.
Ubisoft
Ubi sence de abartmadınız mı, neden hala yeni Splinter Cell oyununu duyurmuyorsunuz? Tüm dünya biliyor geliştirdiğinizi. Biliyoruz İv Gimo abim biliyoruz. Sonra ekranın karşısına geçip gevşek gevşek "Şplinter Şell is bekk!" deme bak kan kusarım burada.
Öhöm evet Assassin's Creed Valhalla yarın zaten görücüye çıkacak, yeni nesil grafikleri tam anlamıyla görebileceğimiz ilk oyunlardan biri olacak, bu sebeple önemli. Ubisoft'un Ghost Recon: Breakpoint faciasından dolayı üst mercilerden gelen "Yapacağınız oyunu.." atarı sonucu ertelenen Watch Dogs Legion ile de bir şeyler gelir herhalde, o kadar zaman oldu. Keza bu atardan etkilenen Gods & Monster ile ilgili de bir şeyler görebiliriz. İşte biraz Rainbow, biraz low budget bir proje falan derken geçer gider Ubi. Ama Splinter'ı göremezsem bu sene ciddi Kratos rage'i atacağım buraya, o derece kinlendim. (Edit: Ha bir de Beyond: Good & Evil 2 vardı ne oldu o ya..)
Summer Fest / Diğer
Sektörün büyüklerine yalakalık yapa yapa belirli bir yere gelmiş olan Geoff Keighley'nin de neredeyse tüm firmaların adını görebileceğimiz bir etkinliği de var bu sene. Ağustosa kadar da sürüyor. Çok fazla duyurunun da bu etkinlik içerisinde duyurulacağını düşünüyorum. Bunlardan en önemlisi Warner Bros oyunları. Zaten var olduğunu bildiğimiz Batman oyununun yanından AAA kalitesinde bir Harry Potter oyunu da sızan haberler arasında. Bu öyle basit bir sızıntı da değil, kesin diyebileceğimiz bir bilgi. Onun haricinde Rocksteady'nin yıllardır çalıştığı gizemli oyununu da göreceğimizi düşünüyorum nihayet. Batman Arkham Knight'tan bu yana 5 sene geçti ve haaalaa hiçbir bir belirti yok. Tahminim geçen sene de olduğu gibi Superman oyunu.
Squire Enix'in de belli başlı oyunları mevcut. Avengers zaten çıkış arefesine yaklaşan bir yapım, yine trailer falan gelir. Outriders ile ilgili de bir şeyler patlar gibi, o da leziz duruyordu.
Hani bir de Saykonatz 2 çıkış tarihi gelse :))) Merak ediyoruz yav :))) Hadi yaa :))) Gelsene :)) Selam yazsana :)))
CDPR da 11 Haziran'da kendi etkinliğini yapacağını hazırladı. Ne gösterirler bilmiyorum zaten oyunun da çıkası oldu.
Evet sanırım bu kadar.. Fazla odaklanamadım, atladığım şeylerin olduğunu düşünüyorum ama sağlık olsun. Gelenek bu sene de sürdü mü sürdü? EA'ye sövüldü mü sövüldü? Gönlüm rahat.