NOT: Sıralama çıkış tarihlerine göre yapılmıştır, eğer ilerde tarihler değişirse sadece tarihleri güncelleyeceğim. Aşağıdaki oyunlar ise sadece beklediğim oyunlar olup eğer istediğiniz herhangi bir oyun varsa bana mesaj atarak şahsi görüşümü alabilirsiniz.
METAL GEAR SOLID V: PHANTOM PAIN
Hiçbir şeyden haberim olmasaydı ilk bu ismi duyduğumda beşinci oyunu çıktığına göre çok başarılı olmuştur derdim. Nitekim öyle, hatta devrim seviyesinde bile diyebiliriz. Stealth oyunların sayısını artırmıştır köklü geçmişi olan bu oyun. Hideo Kojima'yı çoğu oyuncu sever. Çok yaratıcı fikirlerinin yanısıra eğlenceli de olur onun oyunları. Snake'i sevdirtmiştir bizlere. Tabi ki sevilir, birçoğunun ilk gözağrısıdır. Ama bu onunla olan vedamız olacak, çünkü Metal Gear'in olmasa da Snake'in son oyunu ve zaten Hideo Kojima Konami'den olaylı bir şekilde ayrıldı. Ama neyse ki oyunun büyük bir kısmı bitmişti, ki bu bizi baya heyecanlandırıyor.
İlk kez açık dünya olacak olan Metal Gear Solid'in en büyük artısı, bir kampı istediğimiz şekilde ele geçirebilecek olmamız. Ve o kamptan ele geçirdiğimiz herhangi bir şeyi kendi kampımıza yollayıp onu ilerde kullanabiliyoruz. Sadece bu eşyalar değil, kendimize özgü sürüsüyle eşya olup, lazım olduğu zaman bize helikopterle getirebiliyorlar. Çeşitliliğin bu kadar fazla olması bile tekrar oynanabilirliği baya artırıyor.
Senaryo olarak her zaman çok güçlü olan Metal Gear, özellikle Snake'in son oyunu olduğu için daha bir heyecan oluşturuyor bizde. GOTY yolunda sene başında The Witcher 3 ile adı anılıyordu ancak Fallout 4 de bu sene çıkacağı için işi zor GOTY yolunda. Yine de çok başarılı olacağından eminim.
ÇIKIŞ TARİHİ: 1 EYLÜL
ÇIKIŞ TARİHİ: 1 EYLÜL
Emin Olma Derecesi: 9/10
Metacritic Puanı: 90+
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 5/10
Metacritic Puanı: 92
GERÇEK PUANI: 93
GERÇEK PUANI: 93
MAD MAX
Bu sene çıkan filmiyle aynı sene çıkacak olan Mad Max'in geliştiricisi aynı zamanda Just Cause serisini yapan Avalance Studios. Açıkçası bana sorsalar Mad Max'in oyununu yapıyoruz, hangi stüdyoya verelim diye, Avalanche derdim. Just Cause ile Mad Max'in filminin çok ortak yönü var, her ikisi de çılgınlık ve aksiyon üzerine kurulu. Bu yönden umudum var. Yayınladıkları E3 videosu da başarılıydı, Just Cause da aynı şekilde her zaman başarılı bir seri olduğu halde çok isim yapamadı. Max'in de aynı kaderini paylaşacağını düşünüyorum, ama bir yönden umutluyum ki o da filmi çok başarılıydı. İnsanlar filmine doyamadığı için eğer oyunun puanları başarılı olursa deneyeceklerdir.
Oynanış açısından filmiyle aynı tarza sahip olan Mad Max (çılgın arabalar, wasteland, özgür dünya, araba modifikasyonu) dövüş sistemi açısından da başarılı gözüktü gözüme. Tek sorunum açık dünyayı nasıl doldurabilecekleri. Sonuçta her yer kum ve yiyecek kısıtlı. Fallout tarzı bir doygunluğa ulaşabilirlerse bu yılın sürprizi olur kesinlikle.
Senaryo anlamında beklentim yok açıkçası. Just Causeların da senaryosu sıradandı, muhtemelen Mad Max'inki de normal olacaktır. Grafik açısından da ortalama gözüken Mad Max'in Just Cause 3 ile aynı zamanda yapılması bende büyük soru işaretleri bıraktı. Nitekim çok emin olamadığım, bu yüzden ayrı bir merakla beklediğim, çıkınca da hemen deneyeceğim oyun.
Oynanış açısından filmiyle aynı tarza sahip olan Mad Max (çılgın arabalar, wasteland, özgür dünya, araba modifikasyonu) dövüş sistemi açısından da başarılı gözüktü gözüme. Tek sorunum açık dünyayı nasıl doldurabilecekleri. Sonuçta her yer kum ve yiyecek kısıtlı. Fallout tarzı bir doygunluğa ulaşabilirlerse bu yılın sürprizi olur kesinlikle.
Senaryo anlamında beklentim yok açıkçası. Just Causeların da senaryosu sıradandı, muhtemelen Mad Max'inki de normal olacaktır. Grafik açısından da ortalama gözüken Mad Max'in Just Cause 3 ile aynı zamanda yapılması bende büyük soru işaretleri bıraktı. Nitekim çok emin olamadığım, bu yüzden ayrı bir merakla beklediğim, çıkınca da hemen deneyeceğim oyun.
ÇIKIŞ TARİHİ: 1 EYLÜL
Emin Olma Derecesi: 8/10
Metacritic Puanı: 75-85 arası
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 3/10
Metacritic Puanı: 80
GERÇEK PUANI: 70
GERÇEK PUANI: 70
RAİNBOW: SIX SIEGE
Ubisoft'un en merakla beklediğim oyunu. Geçen sene E3'ün sürprizi olarak duyurulmuştu. Tom Clancy adını kullanmaya devam etmesi satışlarını artıracaktır.
Oyundaki temel amaç, Payday tarzı bir işe girişmek, ancak amaç hırsızlık değil, bir rehineyi kurtarmak ya da rehineyi kaptırmamak. 6 kişilik ekiplerle önce planlarınızı yapıyorsunuz, çeşitli ekipmanlarla içeriye kamera sokmayı, duvarları patlatıp ani baskın yapabilmeyi, hatta tavandan, ya da yerden bile patlama yapıp içeriye girebilmeyi deneyebilirsiniz. Oyunun en güzel yanı tabi ki co-op destekliyor olması. 5 tane daha kafa arkadaşla uzun süre sıkılmadan oynamak mümkün diyor oyunun yapımcıları. Aklıma hemen Şubatta çıkan Evolve geliyor. İyi puanlar almasına rağmen Evolve kayboldu gitti şimdiden. Rainbow'un da kaderinin böyle olacağını düşünüyorum, çünkü iş Payday'e göre baya ciddi ve arkadaşlarla ciddi bir iş yapmak uzun süre keyif vermeyebilir. Yine de Rainbow'un puanlarının ve satışlarının iyi olacağını düşünüyorum ve şu meşhur sözümü hatırlatmak istiyorum: Ubisoft yapıyor kanka!
ÇIKIŞ TARİHİ(GÜNCELLENDİ): 1 ARALIK
Emin Olma Derecesi: 6/10
Emin Olma Derecesi: 6/10
Metacritic Puanı: 75-85 arası
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 3/10
Metacritic Puanı: 82
GERÇEK PUANI: 73
GERÇEK PUANI: 73
ASSASSİN'S CREED: SYNDICATE
Aslında hiç yazmayı bile düşünmüyordum ama bu yazıdaki en temel amacım zengin içerik olduğu için yer veriyorum. Her yıl çıktıkça insanlardan gına getiren, ama ne hikmetse hala çok fazla satan oyunumuz bu yıl Londra'da geçiyor. Her sene yeni karakter, yeni şehir yaptıkları için senaryonun iyice sıradanlaştığı oyunda bu yıl Multiplayer yok! Ve geçen sene Unity'de kullandıkları motorun hemen hemen görsel olarak aynısını kullanıyorlar, yani bunun içinde zaman ayırmadılar. Bu saydığım iki etmenin yanı sıra E3'ten önce yayınladıkları videoda klasik Ubisoft'un şaşalı videoların aksine daha gerçekçi bir video yayınlayarak çok doğru bir iş yaptıklarını düşünüyorum. Zira videoda gözüken yenilikler grappling hook, at arabaları ve yumruk yumruğa savaş (Atladığım kesin vardır, affola). Bu saydığım etmenler beni umutlandırdı gerçekten de. Optimizasyon anlamında olsun (ki pcye daha geç çıkacak), senaryo anlamında olsun daha bir uğraşacaklar. Unity ile batırdıkları için toparlamaları lazım seriyi, onlar da farkında bu durumun. Sonuç olarak Brotherhood ya da 2 kalitesinde olmasa da Black Flag gibi olacağını düşünüyorum.
ÇIKIŞ TARİHİ: 23 EKİM
Emin Olma Derecesi: 7/10
Emin Olma Derecesi: 7/10
Metacritic Puanı: 80-88 arası
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 3/10
Metacritic Puanı: 84
GERÇEK PUANI: 77
GERÇEK PUANI: 77
NEED FOR SPEED
Herhalde en kararsız olduğum oyun olsa gerek. Seriye yeniden başlamış olmaları, açık dünya olması, modifiye yapabilmemiz, ve senaryosu olması falan muhteşem şeyler. Underground havasını buram buram hissettirme peşindeler, ki çok doğru bir hareket yaptılar. Geçen seneyi pas geçmelerini de çok takdirle karşılamıştım EA gibi paragöz bir firmayı. Ekstra bir yıl zaman gerçekten de çoğu şeyi düzene koymaya yeter. Zaten stüdyo en son oyunla da her ne kadar ben sevemesem de başarılı oldu. Underground 3 demeyip köklerimize geri döneceğiz demeleri de bariz bir şekilde o ismi ileriye saklıyoruz demektir, aynı fikir bulamayıp sırf adından satmaya çalıştıkları 2012 Most Wanted faciası gibi.
Benim en büyük tereddüdüm ise oynanışı ile ilgili. Grafikleri de muhteşemdi(Hep EA'nin ana koz oyunlarının motorlarından yararlandılar) videoda ama çok az gösterdiler oynanışı, senaryoyu. Sadece 'var' olarak biliyoruz ki yetersiz. İleride kesin yayınlamalılar ki hemen güncellerim.
Grafikleriyle ilgili aslında herkes downgrade yiyeceğini biliyor gibi, bu yüzden de beklentileri yükseltmemişler ki bu oyundan memnun kalmayı arttırır.
Grafikleriyle ilgili aslında herkes downgrade yiyeceğini biliyor gibi, bu yüzden de beklentileri yükseltmemişler ki bu oyundan memnun kalmayı arttırır.
İnternete bağlı olma zorunluğunu duyduktan sonra acayip şekilde soğumuştum oyundan. Hala da öyle aslında. Birazcık Witcher'ı örnek alsalar her şey çözülecek. Hala insanların inadına giderek kötü bir şey yaptıklarının farkında değiller. Yeni bir SimCity faciası hissediyorum uzaklardan. Sonuç olarak aman sakın önsipariş işine girmeyin, çok riskli bir oyun, her ne kadar çok özlemiş olsanız da. Onların da yapmak istedikleri bu zaten.
ÇIKIŞ TARİHİ: 3 KASIM
Emin Olma Derecesi: 3/10
Metacritic Puanı: 70-80 arası
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 2/10
Metacritic Puanı: 73
GERÇEK PUANI: 70
GERÇEK PUANI: 70
CALL OF DUTY: BLACK OPS 3
Her sene çıktığından sadece varlığından haberimiz olduğunu bildiğimiz CoD, bu sene co-op desteği getirerek muhteşem(!) bir yenilik yaptılar. Bu oyunu bekletecek tek yanının senaryosu olması bizleri üzüyor, ama insanları üzmüyor olsa gerek ki 10+ milyon satmaya devam ediyor.
Oynanışı ile ilgili çok fazla eleştiri geldi, Deus Ex, Crysis'e neredeyse benzemesi artık adamların üretecek hiçbir şeyi kalmadığının göstergesi. Ama niyeyse Advanced Warfare beğenildi ve Treyach da optimizasyon haricinde ümit veren bir şirket. İlk iki oyunu oynayanların seriyi bozmamak için oynayacakları bir oyun olacağını düşünüyorum. Yine de çok fazla satıp iyi puanlar alacaktır.
ÇIKIŞ TARİHİ: 6 KASIM
Emin Olma Derecesi: 9/10
Metacritic Puanı: 75-87 arası
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 5/10
Metacritic Puanı: 81
GERÇEK PUANI: 81
STAR WARS: BATTLEFRONT
Multiplayer ve co-op oyunlarının en çok beklenilen oyunu olan Star Wars'ı yapanın DICE olması da ayrı bir heyecan uyandırıyor. En son Battlefield 4'ü yapan DICE teknik bir sürü sorunları olmasına rağmen (çok uzun süre sonra stabil hale getirebildiler) iyi puanlar aldı. Battlefield 4'ün senaryo olarak da başarılı olması Star Wars için ümidimizi artırıyor, Ancak oyunun en büyük kozu tabi ki multiplayer. E3'te yayınlanan videoda ilk ilgimi çeken yine grafikleri oldu. Frostbite her yeni sürümünde muhteşem gözükmeye devam ediyor. Battlefield 3'de ağzım açık kalmıştı, Battlefield 4'de naralar atmıştım. Star Wars'da da yine salyamı siliyordum izlerken(Downgrade olmaması ümidiyle). Özellikle de PS4 sürümünden aldık diye de belirtmişler. Müzikleri olsun(gerçek oyunda multiplayer için müzik olmayacak tabi), atmosferi olsun, oynanış çeşitliliği(TPS ya da FPS oynayabilme gibi güzellik) olsun çok başarılıydı her ne kadar önceki yazımda kızsam da.
Bazı insanlar çoğu Star Wars öğesinin bulunmadığından ve Battlefield tarzı bir savaş ortamı olduğundan şikayet etmiş. Açıkçası bu insanların sayısının az olmaması da beni düşündürdü. Beni gayet tatmin etti çeşitlilik. Luke Skywalker'ı ve Darth Vader'ı oynayabilecek olmamız da müthiş bir artı. En büyük eksisi ise yıldız savaşları (!) yapamayacak olmamız. Yani sadece uzay gemileriyle savaş haritası olmayacak ki büyük bir eksi. Umarım DLC ile getirerek büyük hakaret yemezler. Star Wars adını iyi kullanmaları ümidiyle.. Daha çok ekmek yemek isteyeceklerdir bu isimden, başlangıcı iyi yapmaları gerek.
ÇIKIŞ TARİHİ: 7 KASIM
Emin Olma Derecesi: 8/10
Emin Olma Derecesi: 8/10
Metacritic Puanı: 80-87 arası
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 4/10
Metacritic Puanı: 85
GERÇEK PUANI: 73
ÇIKIŞ TARİHİ: 10 KASIM
GERÇEK PUANI: 73
RISE OF THE TOMB RAIDER
Önceki oyunun hala neden bu kadar yüksek aldığını bilemediğim için bu oyuna tedbirli davranıcağım. Lara Croft da Snake abimiz gibi çoğu insanın ilk kahramanlarıdır. Onların yaptıkları zamanında çoğu insanı etkiledi ve Fanboy/girl haline getirdi. Nitekim işler böyle olunca sürekli bir oyun çıkması, yeni bir seriye başlanması da kaçınılmaz oluyor haliyle(Snake abimiz konu dışı). Square Enix yeni bir üçlemeye 2013 yılında çıkardığı 'Tomb Raider' ismiyle başladı, reboot olan bu oyun o kadar çok beğenildi ki diğer oyunlar için de beklenti baya arttı. İşte bu diğer oyunlar dediğimiz oyunların ilki, serinin ikinci oyunu Rise of The Tomb Raider.
2013'teki oyunun üzerine ne koymuşlar diye sorarsanız ne diyeceğimi düşünürüm bi önce. Ekstra değişiklikler var ancak beni hiçbiri heyecanlandırmadı, çünkü ben hala önceki oyunun neresi bu kadar çok etkiledi onu düşünüyorum. Çok fazla aksiyon olması mı, Lara'nın çaresizlik içerisinde başardıkları mı, senaryosu mu bilmiyorum. Bu oyun için de aynı şeyleri gördüm, üstüne de hayvan craftingi de eklemişler, farklı silahlar, farklı mekanlar da eklemişler ki bunları YENİLİK olarak görmüyorum. Yine en sevmediğim QTA(Quick Time Event) var. İlk oyunda o kadar çok yapıyorduk ki sonlara doğru kanser etmişti beni.
Çok karamsar konuştuğumu biliyorum, açıkçası ilk oyunu beğendim bende, ama o kadar değil. Belki Lara Croft'a ısınamadığımdandır. Hiçbir zaman ısınamadım, olabilir. Nihai bir şey söylemem gerekirse başarılı olacağını düşünüyorum, ancak ilk oyun ki kadar değil.
NOT: Oyun sadece Xbox 1 ve 360 için çıkacak şimdilik, tahmini puanlar Xbox 1 içindir.
GÜNCELLEME: PS4 ve PC için de çıkacağını duyurdular, ancak tahmini puan en erken çıkacağı platform olan X1 olarak kalacaktır.
GÜNCELLEME: PS4 ve PC için de çıkacağını duyurdular, ancak tahmini puan en erken çıkacağı platform olan X1 olarak kalacaktır.
ÇIKIŞ TARİHİ: 10 KASIM
Emin Olma Derecesi: 5/10
Metacritic Puanı: 75-85 arası
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 2/10
Metacritic Puanı: 80
GERÇEK PUANI: 86
ÇIKIŞ TARİHİ: 11 KASIM
GERÇEK PUANI: 86
FALLOUT 4
İnsanların neden bu kadar çılgınca bu oyunu istediklerini anlıyorum. 1997 yılında başlayan bu serinin 5. oyunu olacak olan Fallout 4, en son çıkan Fallout: New Vegas'tan tam 5 yıl sonra çıkacak. Dile kolay, 5 yıl. En son Fallout çıktığında Facebook, Twitter daha yeni popüler olmaya başlamıştı. 3.2 inchlik telefonlara biz 'oha çok büyük' diyorduk, işte o zaman çıktı New Vegas. Aslında tam bir Fallout tarzı devrim de olmadı, Fallout 3'ün biraz daha süslenmiş haliydi çünkü. Ama yine de o wasteland duygusunu verdi insanlara. 5 yıl büyük şeyler değişti ve bu dev isim yeni oyunuyla insanların heyecanını tavan yaptırdı
Bethesda oyunlarının en büyük özelliği, oyun çıkmadan heyecanı tavan yaptırıp, oyun çıktığında ise beklentini tam anlamıyla karşılamasıdır. Zaten bütün oyuncuların istediği de budur. En son ki RPG oyunları Skyrim olan firmanın oyunculardaki yeri gerçekten ayrıdır. İnanılmaz uzun oynanış süreleri olsun, gez gez bitmez ama her gezdiğinde ayrı bir güzelliğin içinde kaybolduğun haritaları olsun, her karakterin içi dolu dolu olması olsun, yan görevlerin bile bir sürü oyunun ana görevlerinden çok daha iyi olması olsun bunlar hep biz oyuncuların istedikleri şeyler. Skyrim hala Steam'de en çok oynanan oyunlar arasında ve hala sürüsüyle mod yapılıyor, hala haberlerde adı geçiyor, çünkü bitmiyor. Oyun bitmiyor. Bethesda bu işi o kadar iyi yapıyor ki, o kadar iyi bir güven oluşturmuşlar ki insanlar beklentiyi en üst düzeye çıkarıp tüyleri diken diken çıkış tarihini bekliyorlar, çünkü biliyorlar oyunun ne kadar muhteşem olacağını. Yeni bir dünyaya girmek herkesi heyecanlandırır.
2008 yapımı Fallout 3'ün bile hala adı duyulması bile muhteşem başarıyken üstüne New Vegas ve Skyrim gibi (özellikle Skyrim) çığır açan oyunlar yapması gerçekten de inanılmaz bir şey. Şimdi de bu listeye Fallout 4'ü ekleyeceğiz, sadece biraz beklememiz gerek.
Fallout 3'ün bitiminden hemen sonra Fallout 4'ün yapımlarına başladıklarını söyleyen Todd Howard Skyrim diye bir oyunla meşgulduk, ondan gecikti biraz diyerek latifesini de yaptı E3'te. Zaten o kadar keyifliydi ki Bethesda'nın konferansı, bir kere daha keyifle izledim. Fallout kısmı benim için E3'ün en güzel anlarıydı.
Peki Fallout'u güzel yapan şey ne? Kesinlikle vuruş hissi değil, oyunun zaten en büyük eksiği de buydu ama E3'te gördüğüm kadarıyla o tarafı da baya geliştirmişler, ellerine sağlık. Her Fallout oyununda nükleer bir patlama olur ve siz sonrasını oynamaya başlarsınız(küçük farklılıklar elbet vardır). Buradan sonra yaşadığınız şehrin harap olduğunu görürsünüz ve şehri araştırmaya başlarsınız. Ancak şehirde yaşayan insanların çoğu ölmüş olup, patlamadan sonra mutasyona uğraşmış yaratıkların ve çeşitli bir sürü hayvanın olduğunu fark edersiniz, derken senaryo gereği birileriyle karşılaşırsınız ve yeni hayatınız böylece başlar..
İlk olarak açık dünyasından bahsedelim, çünkü en güçlü tarafı bu. Todd Howard da ilk amaçlarının oyuncularının özgürce gezebilecekleri bir dünya yapmak olduklarını söyledi. Ancak bunu herkes yapıyor. Bethesda'nın burada yaptığı en iyi özellik ise gerçekten sizin orada olduğunuzu hissettirmesi. Atmosferi o kadar güçlü ve aynı zamanda mekanlar o kadar mantıklı yapılmış ki, gittiğinizde o yerle ilgili çok fazla bilgi öğrenebilirsiniz. Eğer varsa orada yaşayan insanlarla konuşup neden oraya geldiklerini bile öğrenebilirsiniz, tam da gerçek hayattaki gibi. Fallout 4 Boston'da geçiyor.
Müziklerinin ne kadar epik olduğunu, olacağını söylememe gerek yok sanırsam. Bethesda bu konuda türünün en iyisi diyebilirim, tabi ki zevk meselesi farklı düşünebilirsin ama bence Bethesda müzik aleminin kralı. (Fallout 3 Galaxy News Radio: https://www.youtube.com/watch?v=WGmHaMRAXuI )
Oynanış olarak yenilikleri sayalım: Köpeğimize komut verebileceğiz, bu sefer ölmeyecek. Kendi evimiz olacak, istediğimiz gibi Sims tarzı yapabileceğiz. Eve Raider'lar saldıracağı için onları çeşitli silahlarla (bkz. turret) koruyabileceğiz. Power Armor'un (hepsi mi bilinmez) havada süzülme özelliği var, helikopterimiz de var (tabi ki başlangıçta verilmiyor). Bayan olarak da oynayabileceğiz (Yenilik sayılmaz aslında). Silah modifikasyonu yapabileceğiz, 700'den fazla silah türü oluşturabileceğiz. Zırhımızın sadece belirli kısımlarını geliştirip modifiye edebileceğiz. Pip Boy'umuzda çeşitli küçük oyunlar oynayabileceğiz. (Eksik vardır elbet, affola)
Bethesda buglarıyla bilinen bir firma, bu oyundada olacaktır elbet ama ne derece sıkıntılı olunur bilemiyorum. Bu kadar büyük oyunu kusursuz yapmak gerçekten çok zor ve zaman alan bir iş. Uzun süre uğraştıklarını söylediler, bu yüzden ümitliyim. Nihayet sonucu yazabildim, muhteşem olacağını değil de ne kadar muhteşem olacağını konuşmak çok daha doğru olur.
ÇIKIŞ TARİHİ: 11 KASIM
Emin Olma Derecesi: 10/10
Metacritic Puanı: 90+
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 5/10
Metacritic Puanı: 94
GERÇEK PUANI: 87 (Yaktın beni Bethesda)
GERÇEK PUANI: 87 (Yaktın beni Bethesda)
JUST CAUSE 3
Mad Max'te de bahsettiğim gibi Avalanche Studios bu sene tam iki oyun çıkaracak, gerçekten de büyük cesaret. Criterion Games'ten birkaç çalışanı da almışlar Just Cause 3 için. Bu oyunda araba sürüşlerine özellikle multiplayer için daha fazla önem verdik diyorlar. New York'daki ikinci stüdyolarında geliştirilen Just Cause hakkında Avalanche Studios CEO'su "Just Cause da her şey eğlence, insanların aklında sadece devasa patlamalar ve aldıkları zevk kalıyor" diyor oyunları için.
Just Cause tam da öyle bir oyun, tamamen eğlence amaçlı. Her yeri James Bond tarzıyla patlatmak çok normal bu oyunda. En büyük yenilik ise wingsuit, yani Batman'in kanatları. Neredeyse aynı işleyişe sahip olan wingsuitin güzel yanıysa grappling hook sayesinde sürekli uçabilmemiz. Artık istasyon patlatmak için hiç durmamıza gerek kalmayacak, havada süzülürken roketimizi ya da grappling hookumu kullanarak işi bitireceğiz. Mantık kurallarına tamamen aykırı ama zaten bu oyundan böyle şeyler beklemiyoruz da, onlar da söylüyor hem. Herkes memnun bu halden. Grappling hookta birkaç geliştirilme yapılmış ve yine her yeri yıkabilme özelliği duruyor.
Şehre sadece sorun (just cause) oluşturmak istiyorsanız, tek derdiniz eğlence ise 1 Aralık'ı iple çekin derim, ha pardon grappling hookla.
ÇIKIŞ TARİHİ: 1 ARALIK
ÇIKIŞ TARİHİ: 1 ARALIK
Emin Olma Derecesi: 8/10
Metacritic Puanı: 75-85
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 3/10
Metacritic Puanı: 82
GERÇEK PUANI: 73
GERÇEK PUANI: 73
HITMAN
Yeni bir rebootla karşı karşıyayız. Bu sene Square Enix sayesinde oyun sayısı inanılmaz kabarık. Hitman de beklediğim oyunlardan ancak çok fazla bilgi yok elimizde, oynanış videosu dahi yok, trailer var. Bu yüzden oynanış videosu geldikten sonra da puanını güncelleyeceğim.
Çok farklı bir sisteme sahip olan Hitman oyun ilk çıktığında sadece bir görev olacak. Ancak, yapımcılar sürekli olarak 2016 yılı boyunca yeni görevler ekleyecekler, Telltale Games tarzı gibi. Ancak sadece yeni görevler değil, yeni haritalar, yeni silahlar da gelecek. Bu sistem ana hikayesiz gibi gözükse de ana hikaye koyduklarını söylüyorlar. Yeni gençleşmiş Hitman, istediğimizi vermeyecek gibi hissediyorum.
ÇIKIŞ TARİHİ: (GÜNCELLENDİ) MART 2016
Emin Olma Derecesi: 7/10
Metacritic Puanı: 70-80
bir diğer tahmin
Emin Olma Derecesi: 3/10
Metacritic Puanı: 71
Gönül isterdi ki şuraya Red Dead Redemption 2 yazalım, ya da herhangi bir Rockstar oyunu ama bu seneyi pas geçecekler gibi duruyor. GTA V onlara yetti gibi 1 yıl daha. Neyse bu yıl inanılmaz kalabalık zaten. Uncharted 4 de gelseydi oyuncular mutluluk sarhoşu olurdu sanırsam.
Elbette içlerinden sürpriz iyi ya da sürpriz kötü çıkacak, bunu tahmin etmek çok zor. Ben sürpriz iyilerimi Need for Speed, Hitman, Assassin's Creed'ten yana kullanıyorum. Sürpriz kötüye ise Star Wars'ı yazıp hepinize iyi günler diliyorum.
Gönül isterdi ki şuraya Red Dead Redemption 2 yazalım, ya da herhangi bir Rockstar oyunu ama bu seneyi pas geçecekler gibi duruyor. GTA V onlara yetti gibi 1 yıl daha. Neyse bu yıl inanılmaz kalabalık zaten. Uncharted 4 de gelseydi oyuncular mutluluk sarhoşu olurdu sanırsam.
Elbette içlerinden sürpriz iyi ya da sürpriz kötü çıkacak, bunu tahmin etmek çok zor. Ben sürpriz iyilerimi Need for Speed, Hitman, Assassin's Creed'ten yana kullanıyorum. Sürpriz kötüye ise Star Wars'ı yazıp hepinize iyi günler diliyorum.









